Spring naar bijdragen

VVVR


Louis Stuster

Aanbevolen berichten

persoonlijk vind ik dit een schitterende reeks. Over de presentatie kan je natuurlijk lang praten maar het gaat over hetgeen verteld wordt. De presentator doet dit zeker niet onaardig ! Dit is een prachtig tijdsbeeld van alles wat met offshore gebeurde van het prille begin tot 1976.

Ook de fragmenten die gebruikt worden zijn top. Tegenwoordig vind je alles op het internet ... maar stel je even voor : anno 1976 ... probeer maar eens aan zulke geluidsfragmenten te geraken. Moet niet eenvoudig geweest zijn.

Dus, al bij al, een topprogramma. (en ook omdat ik graag naar zulke zeezendergeschiedenisverhalen (wat een woord) luister) :)

Bedankt Martin om ze eens allemaal te delen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 22-6-2016 om 17:12 zei Juul:

Wat is dit in Hemelsnaam?

Is het niet wat voor de forumbezoeker die niet alles weet enige verduidelijking te geven?…………….

 

 Dag Juul en radiogenoen

 

Hier een reactie dat wat zal uitlopen

VVVR de Vereneging Voor Vrije Radio

 

Dit zijn de afleveringen van de CD De geschiedenis van de zeezenders   Deel 2  uitgebracht door Radiovisie, zeg maar de Radiovisie Club die in alle stilte werd opgegeven door JL.B

Ergens rond 2003-2004 uitgebracht

 

Dit zijn Niet de door verzamelaars opgenomen programma's van de middengolf uitzendingen van Radio Mi-Amigo

 

De teruggevonden studio banden werden via de middengolf of zeg maar via zijband zoiets zoals Walter Galle het noemt heruitgezonden, het signaal werd heropgepikt om een middengolfgeluid te geven

Walter had een Mi-Amigo zender nagebouwd en buiten staat er nog altijd een grote mast

Toen ik eens bezoek was toonde hij mij een test van een minuut.

Ik geloof dat deze zender later ooit aan Radio Waddenzee werd geschonken of mijn geheugen moet .....

De banden werden heruitgezonden in Dentergem niet met de volle power (anders ging de buurt zich afvragen wat er gebeurde en konden problemen optreden)

Een kleine wattage zal genoeg zijn geweest

In feite is het ook piraterij of illegaal geweest

 

Het leuke is dat het in Dentergem gebeurde waar ooit de BOB ten huize was [een oude boerderij] van Walter]

De VVVR tape (Verzoekjes voor vrije radio ) stond toen nog op de recorder die Walter maakte , Walter zweete maar bleef rustig zitten voor de recorder. De Bob droop af en zei dat hun tip op een misverstand moest berusten

Hij was toen de dj zonder naam  voor de ' Verzoekjes voor vrije radio ' reeks (ook op cd verschenen in 2004)

Bij de cd hoorde ook een dik boekje Vandaag in je radiodagboek (deel1) Een ode aan 90 jaar Radio Belgie

Een deel 2 is er nooit gekomen.

 

Toen Walter zijn nieuw huis bouwde stopte hij ermee met het programma want het werd te link voor inbeslagname.

 

De VVVR programma's toen werden in Moeilijke omstandigheden gemaakt want de BOB maakte een heksenjacht op al wie iets te maken had met Mi-Amigo

De afleveringen ' De Geschiedenis der zeezenders ' werden gemaakt in een oude fabriekspand te Sint-Amandsberg door Pierre Deseyn, ook daar kwam de BOB op bezoek maar ving bot op de valreep

De medewerkers begrepen dat het zo niet verder kon en later werden er zelfs VVVR programma's gemaakt in de mobiele studio van Walter die in feite bestemd  was als the free radio road drive-in show

Maar zoals ik reeds schreef , dit werd al behandeld dit of verleden jaar op dit forum

Wat men ook mag denken over de kwaliteit enzz....

Het is gemakkelijk commentaar te leveren bv als dj die rustig thuis in zijn moderne studio een programma kan maken en wat plaatjes presenteerd zonder dat de BOB en het gerecht achter je aan zitten.

Er kwam een tijd door de grote tijdsdruk en de jacht op de medewerkers door het gerecht dat alles sneller moest gaan en stukken werden ingekort o.a en tja de kwaliteit er aan inboete

ik  vind het dus tof dat deze VVVR afleveringen bestaan en nog konden worden gemaakt toen het gerecht de jacht opende op de medewerkers

 

Toen ik als jonge visser (24-25 jaar) eens van wacht was op de scheepsbrug en luisterde naar de VVVR via Mi-Amigo was dat voor mij een unieke ervaring.

Op de Noordzee aanwezig zijn op een boot en naar de piratenboot luisteren, dat was een apart gevoel van een zeezenderfan  ...later komt dit nooit meer terug dacht ik toen.

Je voelde je soms een soort overwinnaar tegen de overheid

 

We wijken af

De studiobanden

Na het heruitzenden via de middengolf of zijband? of einde van de band (ik ben geen technieker)

dan werd het gedigitaliseerd, ik dacht met het programma wavelab

Er zijn bij de Radiovisie club 3 cd's uitgebracht voor de leden

Tijdens de kleine radiodagen in Aalst werden ze aan de leden te koop aangeboden, tenminste aan wie inschreef

Bij de cd ' De geschiedenis van de zeezenders ' kreeg je ook een boekje van 4 pagina's met uitleg over de afleveringen. Eigenlijk een A4 die geplooid werd

Overigens werd een tijd geleden door mij een groot stuk uitleg gegeven met veel info over de cds enz...

Waar het draadje op het forum  terug te vinden is weet ik niet direct

 

4 Afleveringen van  ' De geschiedenis van de zeezenders ' werden nooit uitgezonden van deze 34 die op de CD

werden uitgebracht !

Het radiostation was af en toe uit de lucht door technische problemen

Het is wel de volledige reeks die op de cd staat

Persoonlijk ben ik; blij dat deze cds gemaakt zijn

En dat ik de radiodagen in Aalst mee beleefde

Ik reed toen altijd tot bij Jean-Luc Bostyn en te samen namen we de trein naar Aalst met de hebbedingetjes mee voor de Radiovisie clubleden.

Wat vliegt de tijd toch snel!

Mijn oogzicht word minder op dit ogenblik, tijd om op te krassen

We kunnen blijven typen hier , ik zou zeggen iedereen de vriendelijke groeten

 

Jean-Pierre

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6409
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    wega51
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.