Spring naar bijdragen

Willem Buyse

Aanbevolen berichten

Wie heeft er opnames van het jazzprogramma Sesjun uit de periode 1980 - 1995 die ik tegen een redelijke vergoeding op mag nemen.

Oa Monty Alexander, de diverse jubileum uitzendingen, maar ook jazz at the concertgebouw uit 1985 met oa  Dee Daniels, Marjorie Barnes, Deborah Brown en Batida.

Ik heb de mogelijkheid om casettes of minidiscs digitaal op te nemen. Willem Buyse 06-5132 4379 of glasentertainer@gmail.com

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Willem,

 

Oud TROS collega Dick de Winter †  was de "baas" van Sesjun.  Ik mocht af en toe invallen. Zodoende weet ik dat vrijwel alle Sesjun's bewaard zijn gebleven. Ik heb zelf niks. Maar bij Beeld & geluid in Hilversum kunnen ze je wel verder helpen.

 

Sukses,  Juul

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Willem,

Ik heb nog wel wat opnames van Sesjun uitzendingen, sommige op DAT en sommige op compact cassettes.

Ook heb ik bij Nick Vollebregt een paar keer opnames gemaakt, op minidisk.

Ook van sommige voorprogramma's.

Het gaat hoofdzakelijk over programma's waarin de Hammond een rol speelt.

Als het niet volgende week (maand) hoeft, wil ik wel eens kijken wat ik heb, en of het nog leesbaar is.

Vriendelijke groet,

Jan

bewerkt door jan227
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Willem,

 

Ik heb als audio archivaris vlak voor m'n pensioen 419 uitzendingen van Sesjun in ons TROS archief opgenomen.

Ik kan me bijna niet voorstellen dat ze gewist zijn. Maar het probleem is dat het TROS archief iets anders is als het archief bij B&G.

Anders moet je eens bij de TROS informeren. Maar ik ben al geruime tijd weg dus ik weet niet meer precies "wie er over gaat".

Hint: bel eens met productie buro radio……………...

Ik heb nog wel band nummers etc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Hallo Willem,

't zal ff zoeken zijn, maar volgens mij moet ik in 't bezit zijn van 'n ''live'' opname (zelf gemaakt) van Tros Sesjun in de Harbour Jazzclub ergens aan 't Weena in Rotterdam van the Pasadena Roof Orchesta. Ik was destijds ''audiofiel'' en heb de opnames gemaakt met 'n exclusieve Revox stereo fm tuner (A76) en 'n Revox A77 bandrecorder (2 sporen). Ik weet 't niet zeker maar volgens mij met 'n bandsnelheid van 38cm./sec. (kan ook 19cm./zijn. Ik was destijds dermate enthousiast, dat ik tijdens de live uitzending, met 'n vriend, naar de Harbour Jazzclub ben gegaan en brutaalweg de deur heb geopend van de NOS radiowagen (kon toen nog!) en getuige was van de live uitzending in de radiowagen. De Harbour jazzclub was n.l. bom en bomvol. Ik heb dus live mee staan genieten van de uitzending, terwijl thuis de Revox z'n werk stond te doen! vr. groet, Andre

Hallo Willem, by the way, ik bezit nog steeds 'n Revox B77 (professioneler dan de A77) om de tapes af te draaien (26cm. spoelen, grote spoelen dus!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...
  • 8 months later...

Hallo Willem,
Ik heb indertijd (tussen 1980 en 1985) een aantal uitzendingen opgenomen. Ik weet niet of je er belangstelling voor hebt, het zijn alleen bluesartiesten (o.a. Buddy guy/J. Wells, Luther Johnson, Robert Cray, Albert Collins/Barrelhouse, Luther Allison...). Zo te zien zoek je jazz opnames.

 

Overigens ben ik al jaren op zoek naar de opname met Billy Branch/Sons of Blues. Deze had ik op cassette, maar helaas per ongeluk overheen geschreven. (In de zoektocht gestuit op jouw verzoek)... Dus, als iemand mij kan helpen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Wouter V:

Hallo Willem,
Ik heb indertijd (tussen 1980 en 1985) een aantal uitzendingen opgenomen. Ik weet niet of je er belangstelling voor hebt, het zijn alleen bluesartiesten (o.a. Buddy guy/J. Wells, Luther Johnson, Robert Cray, Albert Collins/Barrelhouse, Luther Allison...). Zo te zien zoek je jazz opnames.

 

Overigens ben ik al jaren op zoek naar de opname met Billy Branch/Sons of Blues. Deze had ik op cassette, maar helaas per ongeluk overheen geschreven. (In de zoektocht gestuit op jouw verzoek)... Dus, als iemand mij kan helpen

Hallo Wouter,
ik ken Willem niet (wee inderdaad niet of hij hier nog actief is), maar ik ben wel geinteresseerd, en ik vermoed diverse forumgenoten ook.
Om jouw vraag te beantwoorden: ik heb helemaal niets van Sesjun. Ben er vooral radiomatig in geinteresseerd, hoewel ik muzikaal ook meer van de blues dan van de jazz ben. Je noemt een aantal interessante artiesten.
Groet, Edwin

bewerkt door rauhfaser
Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei Juul:

Ik denk niet dat Willem hier nog komt.......z'n laatste activiteit was 2 dagen na z'n verzoek ( 7 december 2016)   en dat was 9 december 2016  dat hij hier voor het laatst was........................

 

Ben zeker nog geïnteresseerd , maar heb inderdaad nooit meer iets gehoord. Ik zoek nog steeds alles van Monty Alexander, en de marathon uitzending van een paasconcert met oa Batida  , Dee Daniels , Marjorie Barnes en the netherland concert jazzband. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 16-9-2019 om 20:08 zei rauhfaser:

Hallo Wouter,
ik ken Willem niet (wee inderdaad niet of hij hier nog actief is), maar ik ben wel geinteresseerd, en ik vermoed diverse forumgenoten ook.
Om jouw vraag te beantwoorden: ik heb helemaal niets van Sesjun. Ben er vooral radiomatig in geinteresseerd, hoewel ik muzikaal ook meer van de blues dan van de jazz ben. Je noemt een aantal interessante artiesten.
Groet, Edwin

Hallo Edwin,

Ik heb de volgende opnames:

·         1987-05-14 in TROS "Sesjun", Buddy Guy met Junior Wells

·         1978 TROS "Sesjun", Albert Collins met Barrelhouse

·         1991-04-25 TROS "Sesjun", Ronnie Earl & The Broadcasters

·         Mississippi Delta Blues Band featuring Sam Myers in het programma “Sesjun”

·         1984-12-14 TROS "Sesjun", Chicago Blues Festival 1984 (Jimmy Johnson en Billy Boy Arnold)

-         1988 in TROS "Sesjun", Luther Johnson met Jimmy Dawkins, Billy Boy Arnold

-         1983-03-17 TROS "Sesjun", Son Seals met Junior Wells

Daarnaast nog:
-         Luther Allison in Utrecht, 19-06-1981 en 03-11-1984

-         Luther Allison in Groningen, 27-11-1977

-         B.B. King het hele concert tijdens LIve Aid 13-07-1985

-         Robert Cray in Utrecht, 09-11-1985

 

Als je wilt kan ik je dit dmv wetransfer doen toekomen, maar heb dan wel je e-mail adres nodig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 23-9-2019 om 03:47 zei Wouter V:

Hallo Edwin,

Ik heb de volgende opnames:

·         1987-05-14 in TROS "Sesjun", Buddy Guy met Junior Wells

·         1978 TROS "Sesjun", Albert Collins met Barrelhouse

·         1991-04-25 TROS "Sesjun", Ronnie Earl & The Broadcasters

·         Mississippi Delta Blues Band featuring Sam Myers in het programma “Sesjun”

·         1984-12-14 TROS "Sesjun", Chicago Blues Festival 1984 (Jimmy Johnson en Billy Boy Arnold)

-         1988 in TROS "Sesjun", Luther Johnson met Jimmy Dawkins, Billy Boy Arnold

-         1983-03-17 TROS "Sesjun", Son Seals met Junior Wells

Daarnaast nog:
-         Luther Allison in Utrecht, 19-06-1981 en 03-11-1984

-         Luther Allison in Groningen, 27-11-1977

-         B.B. King het hele concert tijdens LIve Aid 13-07-1985

-         Robert Cray in Utrecht, 09-11-1985

 

Als je wilt kan ik je dit dmv wetransfer doen toekomen, maar heb dan wel je e-mail adres nodig

Dat zal ik je toesturen.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Je kunt bij B&G in Hilversum terecht. Als het goed is zijn de live opnamen daar. We hadden altijd een band meelopen tijdens de live uitzending.

Ik denk dat je deze bedoeld:

"Jazz Orchestra Of The Concertgebouw met als gast George Coleman op de tenorsax"

Maar lang niet alles is uitvoerig beschreven. Soms staat er algemene info. Kijk maar zoals het in ons TROS archief zit-zat.

Het mooiste zou zijn als je een datum hebt.

 

 

screen 832.jpg

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Vergelijkbare bijdragen

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.