Spring naar bijdragen

Radio Australie stopt met kortegolf


andre ph5c

Aanbevolen berichten

Luisterde ik vroeger wel eens naar.

Was wel grappig, s avonds het ontbijtprogramma van de volgende dag al te horen.

En natuurlijk leuk vanwege de afstand, ongeveer de grootste die mogelijk is.

 

Probleem van KG is al heel lang dat er te weinig amusement op te horen is en teveel propaganda, de MG gaat hard dezelfde kant op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei ruudam:

Probleem van KG is al heel lang dat er te weinig amusement op te horen is en teveel propaganda, de MG gaat hard dezelfde kant op.

 

Op de 49 meter heb je inmiddels de keus uit 3 frequenties waar veelal muziek wordt uitgezonden (6005, 6070 en 6085).

 

21 minuten geleden zei ruudam:

En natuurlijk leuk vanwege de afstand, ongeveer de grootste die mogelijk is.

 

Vergeet Nieuw Zeeland niet, ligt iets verder :). Zenden trouwens alleen deels in DRM uit, daar heb je hier niet aan, ook niet als je een ontvanger ervoor hebt. Het is mij tot nu toe maar 1x gelijk om naar een DRM uitzending te luisteren uit die regio. Verder alleen de 'rds' met de naam 

 

Ik ben wel benieuwd of de Nothern Territory Service van ABC ook stopt. Deze zend uit in de 120 meterband (2310, 2325, 2485) en is rond deze tijd hier in West Europa wel te ontvangen (nachttraject). 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik draai wel een s over de 49 meter maar kom die muziekzenders niet tegen, waarschijnlijk omdat ze te zwak zijn. 

Het moet wel lukken met een simpele portable, anders vindt ik het niet interessant. Het aantal luisteraars met een dx machine is wel erg weinig.

 

Ik hoorde vroeger wel eens KBC, dat kwam goed door op een kleintje, kijk dat zou nog wat zijn.

Maar is dat er nog?

 

Voor mij gaat het om de luisteraar, de KG was erg populair want vakantiegangers namen massaal portables mee met KG om naar de WereldO te luisteren, de ANWB oproepen, afijn ik heb ze zelf voorgelezen, duurde soms 10 minuten.

 

Samengevat, de KG is teloor, de MG zou kunnen omdat veel radioos dat nog heben, maar dan moet er heel snel goed aanbod komen (echte oldies zender met 60-70 enz, talk, nieuws,)  de FM is de echte omroepband, DAB is helemaal niks, NL publiek wil het niet.

 

(In mijn glazen bol zie ik DAB mislukken en zal er geschreeuwd worden om frequenties, en wordt de MG misschien wel nieuw leven in geblazen, en niet met LPAM. Maar ook mobiel Internet zou het kunnen worden met 5G etc)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6416
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Don Canary Kaz
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.