Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Henk Krol op Radio Monique

Featured Replies

Geplaatst

Nu de verkiezingen voor de deur staan is hij vrijwel dagelijks in het nieuws. Henk Krol van 50 Plus. En die had een radioprogramma op Radio Monique in het voorjaar van 1985: Blij Het Weekend In. Het werd een tijd iedere week uitgezonden op vrijdagavond tussen 18 en 19 uur. Is er iemand die kan vertellen wat de achtergronden van dit programma waren en hoe het op Radio Monique 963 terechtkwam? Leen wellicht.....?

Geplaatst

Ik kan het niet meer vinden, maar heb ooit eens iets gelezen dat dit een programma was speciaal voor de holebi gemeenschap in Nl, en dat die flink door de gaykrant gesponsord werd, waar Henk de hoofd redacteur van was.

Geplaatst

Henk heeft bij "ons" ( TROS aktua radio )  gewerkt als buroredacteur en ook soms als presentator, veelal in de weekenden.

Ik regisseerde vaak AKTUA radio in het weekend.

En hij heeft onderwerpen gemaakt voor het Theater  progamma "Coulissen"

Ik heb 'em leren kennen als een zeer sociaal mens.

Geplaatst
3 uur geleden zei jan:

Nu de verkiezingen voor de deur staan is hij vrijwel dagelijks in het nieuws. Henk Krol van 50 Plus. En die had een radioprogramma op Radio Monique in het voorjaar van 1985: Blij Het Weekend In. Het werd een tijd iedere week uitgezonden op vrijdagavond tussen 18 en 19 uur. Is er iemand die kan vertellen wat de achtergronden van dit programma waren en hoe het op Radio Monique 963 terechtkwam? Leen wellicht.....?

Bij radio Monique werkte Nico Volker(op foto rechts) Hij was degene die de voormalige financiers van radio Paradijs weer wist te interesseren voor een nieuw avontuur. Dankzij Nico is radio Monique van de grond gekomen. 

Nico was homoseksueel, maar liep daar niet mee te koop. Misschien ,omdat hij uit een zwaar gereformeerd dorp kwam(Sliedrecht). Daarnaast waren er bij Monique ook meerdere medewerkers die van de mannenliefde waren. Nico kende de 'homo wereld' en raakte daar in contact met Henk Krol.  Hoe het exact is gegaan weet ik niet meer, maar er waren eerst reclames voor de Gaykrant, later gesponsorde kwartiertjes en weer later een programma' op vrijdagavond.

Nico deed altijd heel geheimzinnig over het programma en hij benadrukte dat dit een hele belangrijke sponsor was en dat de bandjes op tijd aan boord moesten zijn.

Reclame maken voor een 'homokrant' en dan ook nog eens programma's uitzenden was begin tachtiger jaren baanbrekend. Er  bestond ook kritiek binnen de organisatie. Er werden vraagtekens gezet  welk effect dit op de luisteraars en adverteerders zou hebben.

Het viel achteraf mee. Geen boze brieven van luisteraars  of weggelopen adverteerders. Wel een misrekening in de ontvangsten. De Gaykrant was armlastig en betaalde bijna niets. Als tegenprestatie werden er advertenties voor Monique geplaatst.

Salut

Leendert

IMG Laser_0057.jpg

Geplaatst
4 uur geleden zei jan:

Het programma werd uitgezonden van 8 maart 1985 tot 26 april 1985. Gr.thjs

Geplaatst

Even "Factchecken"

Er staat:

"De studio is van Peter Ford, die vroeger aan boord van de Mebo II werkte, het zendschip van Radio Noordzee. De stickers uit de jaren zeventig zitten nog op de mengtafel. Ford wist hem te redden. „Ik heb de tafel nog aan het Omroepmuseum aangeboden. Maar ze wilden hem niet. Nou ja, toen heb ik er maar een studiootje omheen gebouwd.” Al ruim twintig jaar maakt hij hier SurfRadio."

Klopt dat  wat die Peter Ford zegt?.

Geplaatst
20 uur geleden zei thijs5326:

Het programma werd uitgezonden van 8 maart 1985 tot 26 april 1985. Gr.thjs

Bedankt voor de 'feiten Thijs. Heel kort dus maar . Ik dacht dat het langer had geduurd. Het is daardoor  wel een 'collector's item' geworden.  

Ik heb er nog verder over nagedacht en kan me herinneren dat de Gaykrant niet of nauwelijks betaalde. Fred Bolland accepteerde dat niet en Nico moest tegen Henk Krol vertellen dat het kiezen of kabelen was. Betalen voor uitzendingen of anders stoppen.

In dezelfde periode ging het financieel niet best met Monique en kwamen Tony Berk en  Willem van Kooten in beeld om de boel aan te sturen. Steeds meer bandprogramma's deden hun intrede.  De gedachte had postgevat dat bekende namen de adverteerders  beter zouden aanspreken. Een misvatting, want een adverteerder kijkt naar luistercijfers en laat zich niet inpakken door Vader Abraham,  de Aal, Ria Valk of Eddy Ouwens ...

Salut

Leendert

Gearchiveerd

Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.