Geplaatst 26 april 20178 jr. Zag een foto van de Mebo 2 met een 3 banden beam op het achter dek, vermoed 10-15-20 meter, als zend amateur wil ik graag weten waren ze ook actief op de amateur banden vanaf het schip toen, weet dat Geiser en Boiler en ook Nico zendamateurs zijn. 26 april 20178 jr. bewerkt door andre ph5c
Geplaatst 26 april 20178 jr. Dag André, Ik heb wel eens begrepen van Frans, PA2RNI, dat ze inderdaad de antennes gebruikten voor "de hobby". Verder zou ik het eens aan Nico moeten vragen. Hij zou dat kunnen weten. Ik heb Nico een mail gestuurd. PS. Je bedoeld ipv "Geiser" denk ik Erwin Meister ? ( Ik heb niet kunnen terug vinden of hij ook zendamateur was-is )
Geplaatst 26 april 20178 jr. 1 uur geleden zei Juul: Ik heb niet kunnen terug vinden of hij ook zendamateur was-is "Bollier en Meister zijn beiden nogal bijzondere personen, en dat geldt vooral voor Edwin Bollier. Destijds was ik nog jong en ik heb het allemaal nog niet zo meegekregen, maar er zijn zeker wel heel spannende dingen gebeurd in die dagen. Die twee hebben zich, als Zwitserse staatsburgers, voorgedaan als gelegaliseerde zendamateurs — hetgeen hun grote hobby was. Ik heb bij Bollier in Islisberg gewoond. Daar, zo'n dertig tot veertig kilometer buiten de stad, heeft hij een prachtig landhuis. Op het dak stond een mast van wel twintig meter hoog en hij had er een zender waarmee hij verbindingen draaide met amateurs in landen over de gehele wereld." http://www.icce.rug.nl/~soundscapes/VOLUME06/Ulf_PoseNL.shtml
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.