Jump to content
Annerob

"De Piet Treffers Tapes"

Recommended Posts

Offshoretape 5 lijkt me de zeezenderlp 78-79 te zijn aan kant A. Kant B zijn fragmenten van Caroline 79 80.

Heel interessant al die korte fragmenten uit periode 72 73 Caroline Atlantis op de andere tape. Ik dacht dat hij in die periode ook een LP uitbracht met allerhande fragmenten.

• Like 1

Leuk om eens te beluisteren. Wat me opviel is dat er in oktober 1973 tussen 19 en 20 uur al uitzendingen waren onder de naam "Radio Mi Amigo". Tot 19 uur was het Atlantis, dan een uurtje Mi Amigo. Tussen 20 en 21 uur is me een raadsel (daar wordt nooit over gesproken) en vanaf 21 uur was het Seagull.

Graag meer van dat !

Rob : bedankt om te delen !

Mvg,

Danny

Atlantis zond uit tussen 6u en 19u op 259 vanaf 15 juli 73. Op 24 juli 73 startte om 21u radio Seagull. Zoals je op de tapes kon horen, gaat Atlantis om 19u uit de lucht en 2 uur later start Seagull. Dus 2 maand lang is het stil tussen 19 en 21u, waarom is me niet duidelijk. Eind september 73 hoor je om 19u plotseling radio 385 ook wel weer op 259. radio 385 verandert daarop in radio Mi Amigo. Op 1 oktober 73 dondert de mast omlaag, het duurt enkele dagen vooraleer een voorlopige antenne kan opgebouwd worden en is Atlantis terug. Er volgen wat live programma's vanaf boord en doordat tapes niet tijdig aan boord komen worden ook wat oud programma's heruitgezonden. Zo wordt ook een Mi Amigo programma van 's avonds eind september opnieuw uitgezonden begin oktober tijdens de uitzendingen van Atlantis. Op 18 oktober komt de antenne weer naar beneden en is het stil. Ondertussen had Adriaan van Landschoot al een nieuwe mast besteld die uiteindelijk bij Mi Amigo terechtkomt. Adriaan liet op een radioday weten dat hij er in slaagde om er nog geld aan te verdienen ondanks het feit dat hij het voorschot had betaald. Maar dit is weer een ander verhaal.

• Like 2

Ik zie hier dat ik tape 6 blijkbaar al 3 x uitgepakt hebt, waarom is me niet meer duidelijk. Wel kan ik heel wat Seagull fragmenten zonder problemen beluisteren.

• Like 1

Er wordt toch maar geweldig veel gedaan voor ons als liefhebbers. Ik ziet het als schatten die weer ontdekt worden en de digitaliseerders als restaurateurs net als voor een museum

• Like 3
  • Thanks 1

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

• Similar Content

• By martinja
      Van de Golden Radio NL server, met dank aan Jan Fre

08-06-1994 12.33-12.43 Radio Noord, Reportage van Jurgen v.d. Berg met Hans Knot over zeezenders
      Please login or register to see this link.
    • By martinja
      Van de Golden Radio NL server, met dank aan Jean - Pierre Legein

VRT - Radio 2 - 28 02 08 - 2000-2200 Uur - Filip Ledaine - De Grote Avond [Caroline-Zeezenders+JP

• By martinja
      Radio10-zeezenders-20.00-21.00-RadioHallofFame-1

Radio10-zeezenders-21.00-22.00-RadioHallofFame-2

Radio10-zeezenders-19.00-20.00-Radio Hall of Fame - 3

Radio10-zeezenders-20.00-21.00-RadioHallofFame-4

• By martinja
      Cleaned by Oldies 45

RNW-19740000-WOZondag-OverZeeZenders-46min-studio

• Guest
      By Guest
      Hoi, 

Van 2003 tot 2007 maakte ik via een populaire webradio te Zwolle - Nederland, een jaarlijkse 5 uur durende "Offshore Radio Special" (ORS). 
      Deze jaarlijkse bijdrage die werd uitgezonden het weekend dichtst bij 31 Augustus was een uniek succes en werd door meerdere AM en zelfs korte golf zenders simultaan uitgezonden. 
      Ik deel via deze weg het openingsuur uit 2007. 
      Dit uur heeft aandacht voor Offshore UK before the 60's, Radio London Big L, Britain Radio, England, Luxembourg, Swing, Noordzee & Atlantis 
      Deze en andere radio's werden uitvoeriger belicht in het 2de tot 5de uur. 

Deze bijdrage omvat : 
      2007 Offshore Radio Special - Part 1 (eerste uur)  

Uw reactie in woord en beeld zijn steeds welkom. 
      Heeft u aanvullingen, feel free om deze te posten. 
  • Doneer

Support the Radiotrefpunt
    We appreciate all donations!

Donate Sidebar by DevFuse
  • Recently Browsing

No registered users viewing this page.

• Member Statistics

• Total Members
      3,857
    • Most Online
      2,923

Newest Member
    Barend
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use, Privacy Policy and We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.