Spring naar bijdragen

Radio Kompas Zande 1981


martinja

Aanbevolen berichten

de programma's van 29 juli: Jo De Prins Aperitief - Joop Berger - Willy van Praetshow met Mike West- File met Mike West - Zomaar een plaat met Dorine

Hier zie ik dat de opname 239 min lang is terwijl het toch 254 min zou moeten zijn. De uren zijn 57 minuten lang. Toch lijkt het me dat de programma's compleet zijn en dat de snelheid ok is. Of loopt mijn winamp tijd niet goed, het zou heel goed kunnen zijn? 239.21 minuten

Heel graag zie ik ook de andere Kompas programma's verschijnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaba radiogenoten

 

Mooi mijn opgenomen programma's in Oostduinkerke dorp 2,5 km van zee die hier aangeboden worden

Jammer dat de FM ontvangst in dit stukje rond mijn huis  door een onbekende reden zo moeilijk is

Zelfs met een gerichte FM antenne op dak en versterker geen huizen die in de weg zaten

Nooit echt begrepen

500 meter verder kreeg je op de radio Radio Maeva 10 op 10 binnen

Bij mij was het een kleine ramp.

Zo weinig kunnen opnemen van Kompas en Maeva

Anders had ik honderden uren

Het is ongeloofelijk hoe weinig de Belgen opnamen van de radio of bewaard hebben

 

Kompas radio een station waar Bert Ree werkzaam was !

Wanneer mogen we hier programma's verwachten van jou Bert dat je opnam?

Alle Kompas programma's werden diverse keren reeds aangeboden op Golden Radio in het verleden!

Door Martinja die ooit 5 of zelfs 7 dagen per week op WMR Radio draaide smiddags of in de namiddag

Via cassettes die via de post werden verstuurd

-------------------------------

 

Ik hoor in het programma weer Mitty met California Dreaming in een Kompas opname

Waarschijnlijk de enige dreunplaat of WMR Radio plaat van de week die nooit in de WMR Top kon gedraaid worden

Werd de plaat tegen 1200 uur geleverd op zaterdag, het lukte ook niet in de middag voor de WMR Top

tegen de namiddag was hij terug gestolen in de oorlogsbunker studio in het bos te Oostduinkerke

de 1e keer al de vrijdag

 

Na 2 keer konden we nergens de plaat nog kopen aan de westkust

ik kocht ze met mijn eigen geld, vele platen verdwenen,  koppig kocht ik sommige tot 3 keer maar helaas...

 

zelfs een groot bord met Schande dat u uw eigen voorzitter besteeld die voor jou op zee de stormen trotseerd!

kon hem niet afschrikken

Een bezoek van een vriend die bij de zeevaart politie werkte , hij was toen aanwezig de dief. kon hem niet afschrikken!

Kennelijk was het in 1981 al anders gesteld met de jeugd

Die kwam niet meer rood aan de oren

 

Ik vervloekt hem nog steeds .

Dat Mitty niet meer kon gedraaid worden daar baalde ik hevig van

We vonden het een echte WMR Radio plaat, en ikzelf vond het een superplaat

Ik had hem op Kompas horen draaien.

 

Pas in 1982 in Koksijde in de flat werd de dief ontmaskerd

Hoog tijd want de de WMR ploeg was inmiddels in 3 verdeeld

De verdachtmakingen deden het station geen deugd en de ene verdacht de andere

Je hoorde het aan de DJs

Nadat de dief was gevat brak er een gejuig los en de programma's klonken als een herboren station

Straf was dat ik ook onder de verdachten viel bij een groep, dit omdat ze het raar vonden dat ik tot 3 keer toe de singles herkocht met eigen geld. Dit werd me pas achteraf meer gedeeld door mijn eigen programmaleider

 

Helaas werd er niks gevonden ten huize door de politie bij de dader

Een tijd later bekende een vriend van de dj die wel eens meekwam waar de buit was

Begraven in de tuin in een grote kist

Toen we de singles terugkregen waren er zoveel dat ikzelf verrast was

Koppig als ik was bleef ik de platen terug kopen maandenlang

Bleek dat er hopen singles tot 3 keer aanwezig waren.

De hoezen waren allen beschadigd

Die kerel had met stiften overal op geschreven en genummerd met cijfers

En bleek een soort discobar op richten maar wel voor zichzelf

 

de dief had in koksijde ook een systeem bedacht

ik denk dat hij in Oostduinkerke de singles buiten de bunker verborg om ze later op te halen

In Koksijde waren er onder onze flat boven en onder 2 leegstaande

Voor een andere dj hem afloste ging hij naar beneden de singles wegbergen in zijn eigen  lps en stak ze achter een deur.

ofwel bij aanwezigheid van een dj die er opeens was waren de singles in zijn Lp hoezen gestoken

zo dacht men dat hij niks meedeed

 en de dief niet was

 

Tot een dj kwam om hem af te lossen,  het wc papier bleek overal op, ook de reserve in de kast

dus ging die jongen zoeken in de flat beneden in de hoop wat te vinden

tot hij achter de deur keek. de singels vond en deze in de lps ook

De dief was gretig geworden

 

Als ik eraan terugdenk hoe het station van het vriendelijkste en gezelligste station naar een soort station ging van onvrolijk dan zou ik die kerel nog altijd ..XXXXXXXXX...............[Laat ik het beleefd houden]

je hoorde duidelijk een tijd dat de programma's gedraaid werden door de djs , gewoon om te draaien

Het klonk alsof er mensen zaten zonder gezelligheid

 

Na het gebeuren leek het een feest op de radio bij WMR. Het station klonk weer zoals het moest

 

Er is ook eens een diefstal geweest in een kamer en alle cassettes voor wekenlang te draaien werden gestolen

Ook een aantal die ik bewaarde voor reserve (en in feite wilde ik het  bewaren als verzameling)

Ook Martinja zijn opgenomen cassettes om in Belgie af te draaien waren gestolen

ik denk voor 2 a 3 weken

Toen leverde ik reeds gedraaide die ik thuis bewaarde  aan de studiomeester om af te draaien (in herhaling dus)

Toen vroeg ik Martinja snel nieuwe programma's te leveren voor zijn Tom van Dauven show of andere .

Hij was ook ons trouwste NL dj en is dat steeds gebleven! tot het einde van het station

 

Nooit kunnen denken dat we na de vrije radio periode we elkaar ooit zouden terugvinden op internet rond 2000

Hij zat ergens op het internet in een chat onder een schuilnaam

Mijn speurdersneus rook het en toen vroeg ik of hij De Tom van Dauven was

Een slecht idee haha want even later werd MP3Gold geboren wat later Golden Radio werd

een downloadclub voor radioprogramm's

Sinds toen is het nooit meer gestopt! 17 jaar lang ! Prive met ons eigen zakgeld 2 radiovrienden

of radiogekken? uit 2 landen

Een groot wonder dat het nog bestaat met 2 veel te zieke mensen uit beide landen.

Het radiovirus blijkt onverwoestbaar in het bloed te blijven zitten tot in onze kist denk ik,soms

_____________________________________________________________________

 

WMR Radio Koksijde op de 102.8 FM

 

Door die diefstal zijn er helaas veel WMR programma's verdwenen van diverse djs om te bewaren

die daardoor niet hier kunnen aangeboden worden

 

om af te sluiten. Op Kompas Radio werd Mitty ook veel gedraaid!

Jammer dat er later geen platen meer uitgebracht werden

 

Vriendelijke groeten, Jean-Pierre

 

 

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mitty zou in 82 ook nog een plaat uitgebracht hebben, maar daarvan heb ik geen weet. California you're my dream was een signaalschijf bij Kompas in 81, heb die altijd met plezier gedraaid. Ik denk dat Steven van Hove de plaat had meegebracht vanuit de streek van Kortrijk.

En het komende jaar zullen nog heel wat opnames boven water komen van Kompas, Andromeda en zoveel andere.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 12-8-2017 om 09:20 zei martinja:

Kompas Zande - 13091981 - 1400-1600 Uur - Steven Vanhove - Service -- Kompas Nonstop

Please login or register to see this link.

de naam van het programma is Music Service. Diezelfde avond gaat Kompas tijdelijk uit de lucht voor verbouwingswerkzaamheden. Wat weinigen weten is, dat de echte reden was dat ze een inbeslagname verwachtende waren. Een week later verschijnt het KB dat lokale radio's zal toelaten en Kompas komt terug in de lucht. De inbeslagname volgt op 5 november 81, slechts 4 dagen nadat nieuwe dipolen aan de zendmast waren bevestigd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zijn zuivere programma's want door diverse stoorzenders in Oostende kon ik het in die periode heel moeilijk zuiver ontvangen. Ja, ja, stoorzenders links en rechts van de frequentie, soms aan de ene kant met een overstuurd signaal en aan de andere kant gewoon een draaggolf. Als er te veel storing was, nam ik ook geen complete programma's op.

De programma's hier lopen allemaal ook langer (volgens mijn winamp zijn er altijd ongeveer 58 minuten in een uur)

Tonny de Groot heb ik nooit eerder gehoord... waarschijnlijk slechts 1 of enkele programma's gemaakt.

Van iets later heb ik wel nog opnames op band.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van de Golden Radio NL server

 

Kompas Zande - 01091981 - 2205-0029 Uur - Willy Leeco - History Of Offshore Radio Part2 - Nachtparade

Please login or register to see this link.

 

Kompas Zande - 02091981 - 0029-0214 Uur - Willy Atkins - Dirk - Koenaard - Nachtparade Nonstop

Please login or register to see this link.

 

Kompas Zande - 03091981 - 0900-1100 Uur - Marc Terrenga Show

Please login or register to see this link.

 

Kompas Zande - 06081981 - 0900-1100 Uur - Tonny De Groot - Werken Op Maat

Please login or register to see this link.

 

Kompas Zande - 08091981 - 1400-1600 Uur - Joop Berger

Please login or register to see this link.

 

Kompas Zande - 08091981 - 1800-1919 Uur  - Jean Bretel - Zomaar Een Plaat & Kompas Infoformatief

Please login or register to see this link.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei martinja:

Kompas Zande - 06081981 - 1400-1500 Uur - Jo De Prins - Aparitief (Einde) -- Joop Berger Show

Please login or register to see this link.

 

Kompas Zande - 08091981 - 1300-1400 Uur - Tom De Bree - Aparitief

Please login or register to see this link.

het programma was ApEritief

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.