Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Kwartiertjes Lonneker Vakkleding

Featured Replies

Geplaatst

Ergens in de jaren 60 (misschien weet Juul wanneer?) was er 20 weken lang een kwartiertje op zaterdagmorgen Mr Halterman van Lonneker Vakkleding.

Ter gelegenheid van de start van deze campagne werd er een flexdisk gestuurd naar de retail waarin wat voorbeelden zitten van wat de inhoud zou gaan worden ter promotie, en dat in de vorm van een Radio Veronica programma.

Hier kan A+B opgeknapt en schoongemaakt, zonder werkkleding dat dan weer wel, opgehaald worden:

http://www30.zippyshare.com/v/rbSw7Aj8/file.html

Ik vroeg mij ook af, of er ook korte spots in die tijd te horen waren door de regulaire programma's heen?

Hier de scans van de hoes:

http://www16.zippyshare.com/v/Iz5X4254/file.html

Veel plezier, Groet Nico.

Geplaatst
  • Auteur

Dank je Juul,

Ik schat zo dat het 1966 zou kunnen zijn, maar ja grijze cellen hé, en bij de katholieken kon je dat heidense werk dan weer afkopen met een aflaat.

Groet Nico.

Geplaatst

Nico,

Gevonden.  Dit moet het zijn. Lonneker wordt wel niet genoemd maar volgens mij is dit het. Voor het eerst in mei 1964. (de jaren '65-66 en 67 geven geen resultaat )

Hier een stukje uit het programma schema van juli 1964.

juli1964.jpg

bewerkt door Juul

Geplaatst
  • Auteur

Juul,

Dank jewel, het was een campagne van 20 weken, dus het bleef het bij 1964, vreemd om zo'n campagne in de zomer te starten.

Hier iets over de geschiedenis van de Kayzer textiel fabriek: http://www.kayser.nl/historie.html

Het merk bestaat nog steeds dus, maar de kleding word allang niet meer in Twente gemaakt.

Wat mij nog opvalt, dat de nadruk in het schema maar ook in de opname word gelegd op de VRIJE zaterdagmorgen, ik realiseer me nu dat in die tijd we net op zaterdagochtend niet meer naar school gingen en er ook niet meer werd gewerkt , de vijfdaagse werkweek!

In 1963 was het nog naar school en werk op de zaterdagmorgen, wie staat daar nog bij stil.

Is deze opname nog iets voor jullie archief?

Groet Nico.

Geplaatst

Ja, de eerder door jou aangeboden mp3 heb ik inmiddels gedownload. Moet nog wel luisteren.

Ja, 1964, ik zat samen met Ad Bouman op de middelbare school. de Dr. Anton Philipsshool in Hilversum. We deden daar de opleiding Electronica. Vlak bij RENS & RENS in een lommerrijke Hilversumse villawijk. Was een heel eind fietsen ( ik kwam uit de andere kant van Hilversum. De Oostelijke kant ) en altijd juist regen.

"Terug in de tijd".  Naarmate ik ouder wordt begin ik steeds meer te verlangen naar die tijd. ( Ik vergeet gemakshalve effe de mindere zaken……..hi )

Geplaatst

Nou, vlakbij, Rens en Rens zat tegenover de NCRV studio en de Dr A.F. Philipsschool aan de Larenseweg (later verhuist naar de Kamerligh Onnesweg). Iets meer dan 3km en 11 min fietsen.

Geplaatst
2 uur geleden zei Peter Vrakking:

Nou, vlakbij, Rens en Rens zat tegenover de NCRV studio en de Dr A.F. Philipsschool aan de Larenseweg (later verhuist naar de Kamerligh Onnesweg). Iets meer dan 3km en 11 min fietsen.

Ja en Nee Peter,

Wij hadden meer les op de Lindenheuvel. Dat was de dependance voor electronica. ( 1963-1965 )

En de Lindenheuvel ( de villa bestaat niet meer ) was vlak bij Rens.

De hoofdvestiging was in onze tijd inderdaad de Larenseweg.

Zo goed  ?

Gearchiveerd

Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.