Geplaatst 24 augustus 20178 jr. In 2005 heeft Rob KX Radio opgericht. Helaas konden we gisteren in het KX Radio programma Arie's Koopavond horen dat Rob zijn collega DJ's een mail heeft gestuurd waarin hij aankondigd te stoppen bij KX Radio!http://radiobox2.omroep.nl/broadcaststream/file/502771.mp3 vanaf 1.48.44 KX Radio was voor mij Rob Stenders! Het format 'For the love of Music' en elke DJ draait wat ie zelf wilt was een uniek concept en voor de echte muziekliefhebber echt top. Zo had ik mijn favoriete shows en DJ's. Echter kon je al goed merken dat toen 3FM KX overnam het niet meer de oude KX was. Als 3FM KX niet had overgenomen was KX al een paar jaar eerder ter ziele geweest. Ik vind het bijzonder jammer dat KX nu steeds meer gebruikt wordt als opleidingszender! En zal mij als luisteraar kwijt gaan raken! Ik ga wel een Stack account aanmaken waarin ik naast de programma's van Rob ook de andere programma's (die ik in bezit heb) ga uploaden om zo ook een mooi KX Radio archief online te kunnen krijgen. Ik nodig iedereen van harte uit om ook zijn/haar archief te willen delen! Ook is er al een FB pagina gemaakt door Robotnik, (de man achter de fraaie vormgeving van de KX website) Een Uithuil- en plannensmeedplek voor (ex) KX Radio-dj's en -luisteraars. Op naar de Grande Finale op zondag 8 oktober 2017! https://www.facebook.com/fortheloveofmusic20052017/
Geplaatst 24 augustus 20178 jr. De opzet van die zender is toch onveranderd gebleven? De deejays zitten nog steeds niet vast aan een playlist en draaien wat ze zelf mooi vinden. Ze doen dat elk niet meer dan één keer per week, ook al omdat ze er niet voor betaald krijgen, zoals ik ergens meen te hebben gelezen. Het is liefdewerk, low budget en voor een klein publiek. Ik luister nogal eens naar Jan Donkers op maandagavond. Is hij ook nog in opleiding?
Geplaatst 24 augustus 20178 jr. Auteur 4 minuten geleden zei Paul: De opzet van die zender is toch onveranderd gebleven? De deejays zitten nog steeds niet vast aan een playlist en draaien wat ze zelf mooi vinden. Ze doen dat elk niet meer dan één keer per week, ook al omdat ze er niet voor betaald krijgen, zoals ik ergens meen te hebben gelezen. Het is liefdewerk, low budget en voor een klein publiek. Ik luister nogal eens naar Jan Donkers op maandagavond. Is hij ook nog in opleiding? Volg de komende weken het nieuws maar goed over KX!
Geplaatst 24 augustus 20178 jr. Dus het voorgevoel van Arie en Koop was juist. Als een verrassing komt het niet na de overgang naar vara en naast Rob en Fred luisterde ik alleen nog maar de oude garde. @ChrisH Ik zie de inhoud van je Kx-STACK graag tegemoet. De muziek was wel degelijk al veranderd :-( @Paul , Jan Donkers maakt dezelfde uitzending op 40up. 24 augustus 20178 jr. bewerkt door henkjan2016
Geplaatst 24 augustus 20178 jr. Weet ik, Henkjan, ik kan altijd uitwijken naar 40up, als dat nodig blijkt. Het is alleen even wennen, want maandagavond om 7 uur luister ik nu meestal via dab+ naar KX.
Geplaatst 24 augustus 20178 jr. Als het goed is heb ik veel van die eindejaarsprogramma's nog. Dat was altijd een heerlijk alternatief naast de beroemde top 2000. Een groot deel daarvan staat onder kxlijstjes nog wel op de site, maar dat zijn veelal de lijstjes en niet de programma's (neem bijvoorbeeld de diverse oudere Fliplijsten). En daar komt bij dat ik bijvoorbeeld ook nog de lijstjes zelf mis van bijvoorbeeld de prachtige top 10.000 (met ook veel Robbie) uit 2005, de langspeellijst uit 2007, de singlejaarlijsten uit 2006 met bijbehorende programma's. Verder was er ook al een top 1970 in 2008 terwijl er ook een top 1970 uit 2011 te vinden is. Dit gaat een hele grote stack worden.
Geplaatst 24 augustus 20178 jr. Er staan ook al een aantal lijstjes op STACK. Check ff voor je upload Maar dat was je vast al wel van plan.
Geplaatst 24 augustus 20178 jr. Auteur 31 minuten geleden zei kboom: Als het goed is heb ik veel van die eindejaarsprogramma's nog. Dat was altijd een heerlijk alternatief naast de beroemde top 2000. Een groot deel daarvan staat onder kxlijstjes nog wel op de site, maar dat zijn veelal de lijstjes en niet de programma's (neem bijvoorbeeld de diverse oudere Fliplijsten). En daar komt bij dat ik bijvoorbeeld ook nog de lijstjes zelf mis van bijvoorbeeld de prachtige top 10.000 (met ook veel Robbie) uit 2005, de langspeellijst uit 2007, de singlejaarlijsten uit 2006 met bijbehorende programma's. Verder was er ook al een top 1970 in 2008 terwijl er ook een top 1970 uit 2011 te vinden is. Dit gaat een hele grote stack worden. Ik heb redelijk wat van die lijsten in mijn archief. De uren van ROb van o.a. de Langspeellijst en Jaarlijsten staan al op de Stack van @HenkJan2016
Geplaatst 24 augustus 20178 jr. 2 uur geleden zei ChrisH: Ik heb redelijk wat van die lijsten in mijn archief. De uren van ROb van o.a. de Langspeellijst en Jaarlijsten staan al op de Stack van @HenkJan2016 Dan volg ik wel in wat er nog ontbreekt.
Geplaatst 25 augustus 20178 jr. Auteur 2 uur geleden zei kboom: Dan volg ik wel in wat er nog ontbreekt. Lees bv op Facebook de post van DJ Ratz!
Geplaatst 25 augustus 20178 jr. Auteur 1 uur geleden zei henkjan2016: Welke Facebookpagina is dat? https://www.facebook.com/ratz.ratzradio"Kx gaat veranderen. Een hoop van mijn absoluut dierbare DJ's zullen ook verdwijnen. Ook daar ben ik als luisteraar en medepodcaster verdrietig om.. Ik ga er verder niet op in wat Kx gaat worden en welke DJ's er blijven enzo. Ik kreeg daar ook vragen over. Is niet aan mij om te doen... I'm just a DJ."
Geplaatst 25 augustus 20178 jr. Auteur Een klein beetje off-topic. Maar omdat KX Radio echt drastisch gaat veranderen en alle 'oude' DJ's weg moeten bij KX Radio en Rob dus ook hebben we ook een verzamelplaats gemaakt voor oud KX Radio materiaal (incl. een stream) Heb jij nog (oud) KX Radio materiaal dat je wilt delen met andere KX liefhebbers? Ga dan naar: KX Radio archief Log dan in met: KXRadioarchief en met wachtwoord: robstenders Dan kun je jouw bestanden uploaden en zorgen wij ervoor dat het gedraaid wordt op de stream! Stream is hier te vinden: KX Radio Archief stream Binnenkort ook te horen via TuneIn!
Geplaatst 25 augustus 20178 jr. Een aparte club lijkt me een uitstekend idee, wie pakt dit op? Eerste bijdrage mijnerzijds; KxRadio-20080808-1200-1300-QvanInkel-BertVanLent
Geplaatst 26 augustus 20178 jr. Auteur 10 uur geleden zei Tino: Een aparte club lijkt me een uitstekend idee, wie pakt dit op? Eerste bijdrage mijnerzijds; KxRadio-20080808-1200-1300-QvanInkel-BertVanLent Ik wil dit best oppakken. Echter weet ik niet goed hoe een Club aangemaakt moet worden.
Geplaatst 26 augustus 20178 jr. 18 minuten geleden zei ChrisH: Ik wil dit best oppakken. Echter weet ik niet goed hoe een Club aangemaakt moet worden. Heel eenvoudig: Klik bovenaan de pagina op "Clubs" Klik rechts op de groene knop "Start een club" En dan wat gegevens invullen en je hebt je club gestart. Ik geloof dat wij de club vervolgens nog even moeten goedkeuren, maar dat komt dan wel goed
Geplaatst 26 augustus 20178 jr. @Harmen Ik heb een club aangemaakt voor @ChrisH Maar nu kan ik geen leden uitnodigen. Ik heb ipv open groep een publieke groep aangemaakt. Nu kan ik ChrisH niet als beheerder aanwijzen. Kun jij helpen?
Geplaatst 26 augustus 20178 jr. 8 minuten geleden zei henkjan2016: @Harmen Ik heb een club aangemaakt voor @ChrisH Maar nu kan ik geen leden uitnodigen. Ik heb ipv open groep een publieke groep aangemaakt. Nu kan ik ChrisH niet als beheerder aanwijzen. Kun jij helpen? Het zou nu wel moeten lukken denk ik. Ik heb de club omgezet van publiek naar open club.
Geplaatst 27 augustus 20178 jr. Hi, Vers lid hier, ook naar aanleiding van de veranderingen die bij KX komen. Om alvast een klein steentje bij te dragen: Ik had ergens nog de uitzending van Frits Spits 60 strepen, met een 2 en een half uur voorprogramma van Rob met diverse steunplaten. https://kxradioarchief.stackstorage.com/files?dir=%2FFrits Spits 60 strepen
Geplaatst 27 augustus 20178 jr. Helemaal goed. Ik zorg dat ie op de stendersschijf wordt bijgeplaatst.
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.