Geplaatst 4 september 20178 jr. Steely Dan is een van mijn favoriete bands uit de jaren zeventig. Ze moesten het vooral van hun albums hebben, maar dit is toch wel een van mijn favoriete singles uit die periode: Ze lieten zich trouwens eerder door jazzmuziek inspireren dan door popmuziek. Het intro van het bovenstaande liedje is bijvoorbeeld gebaseerd op deze jazzklassieker:
Geplaatst 4 september 20178 jr. 2 uur geleden zei Paul: Ze moesten het vooral van hun albums hebben Op één album (goud) na, allemaal platina in de USA. 2 uur geleden zei Paul: Het intro van het bovenstaande liedje is bijvoorbeeld gebaseerd op deze jazzklassieker: Hoor(de) je gelukkig nog wel eens op het radiostation met de fresh jazzy sounds. Het nummer Show Biz Kids vind ik een van hun beste nummers. "While the poor people sleepin' with the shade on the light While the poor people sleepin', all the stars come out at night" "They got the house on the corner with the rug inside They got the booze they need, all that money can buy They got the shapely bodies, they got the Steely Dan T-shirt" "Show business kids takin' movies of 'emselves, you know they Don't give a fuck about anybody else"
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.