Spring naar bijdragen

RNI sluiting Worldservice 1974


Juul

Aanbevolen berichten

Beste vrienden,

 

Ik kom in m'n archief tegen (gedownload)  de RNI sluiting Worldservice 1974.

 

Gepresenteerd door o.a. Daffy Don Allen en A.J. Beirens.

Het is een prachtige opname (studio?).

Ik wil het graag goed documenteren. Heeft iemand meer info over dat uur ? Was dat op 31 aug. of 30 aug ?

 

Dank !

 

 

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Juul,

 

Persoonlijk zou ik het opslaan als laatste uur international service. Deze uitzending was vrijdag 30 augustus 1974, 23.00-00.00.

Daarna was er 3 minuten stilte op de zender waarna de Nederlandse service de laatste 20 uur voor haar rekening nam.

Om de verwarring compleet te maken; zaterdag om 10.00 werden er op de kortegolf nog speciale afscheids uitzendingen verzorgd in het Duits , Engels en Frans.Deze seperate programma's hielden gelijk met de Nederlandse uitzendingen, om 20.00 op.

 

Gr. John

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Juul,

 

De speciale kortegolf uitzendingen van 31 augustus met A.J.Beirens en Peter& Werner Hartwig zijn inderdaad bewaard gebleven. Eea is hier een tijdje terug in zijn volledigheid aangeboden en bij de buren delen in studiokwaliteit (vb DD 24-09-2017 in rubriek radio Noordzee) maar ik weet niet of die mediafire links zo lang aktief blijven...

 

vr.gr. John

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jazeker, normaliter werden de programma's allen simultaan via FM, 49m kortegolf en 220m middengolf uitgezonden. Dus ook de international service. 

Echter, er waren uitzonderingen; iedere zondag ochtend 10.00+ waren er speciale uitzendingen voor DX liefhebbers via de kortegolf (en voor de gelegenheid dus ook op de laatste dag; zaterdag 31 augustus). Op FM en MG was het reguliere programma 

Gr. John

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.