Spring naar bijdragen

Radio Hauraki - Jingles Pack


Gast

Aanbevolen berichten

Hoi, 

 

Voor de "Radio Addicts" een bijdrage komende uit mijn archief.
Alle files (jingles, commercials etc) zijn door mij gerestoreerd en kregen een master. 
Evident kan het gebeuren dat er tussenin een file staat van mindere kwaliteit, dus don't shoot the messenger. 
Doch de audiokwaliteit van decennia geleden kan je nu beluisteren in een hoge digitale kwaliteit. 
Alle files zijn 320 kbps stereo. 

 

Deze bijdrage omvat : 

Radio Hauraki - Jingles Pack 

Please login or register to see this link.

 

Opmerking : 

Deze set jingles werd mij doorgestuurd door een contact uit New Zealand (Raglan) die er een FM station uitbaat


Uw reactie in woord en beeld zijn steeds welkom. 
Heeft u aanvullingen, feel free om deze te posten. 

bewerkt door Gast
Typo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

48 minuten geleden zei dyo:

Dat waren de jaren in Nz.

Dyo

Aussieland

Graag gedaan ! 

 

Tot aanvang dit jaar bestond er een prima website waar men heel wat oude foto's ervan kon opvragen. 

Doch deze is tegenwoordig offline. 

Dit "was" de link ernaartoe Please login or register to see this link.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

52 minuten geleden zei EventRMA:

Graag gedaan ! 

 

Tot aanvang dit jaar bestond er een prima website waar men heel wat oude foto's ervan kon opvragen. 

Doch deze is tegenwoordig offline. 

Dit "was" de link ernaartoe Please login or register to see this link.  

Hallo Ja die site ken ik.

Had voor mij weinig of niets waar ik ingeintereseerd  ben.

Het is jammer dat de opnamen allemaal offair zijn.

Maar op the offshoreradio.org staat een file waar beter qualiteit jingles staan.

Groetjes

ps was toch leuk om weer te horen

Dyo

Aussieland

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei dyo:

Maar op the offshoreradio.org staat een file waar beter qualiteit jingles staan.

Dyo

Aussieland

Dat is mogelijk, ik ken .org maar heb er geen account ... een mens kan niet overal lid van zijn. Het heeft een eeuwigheid geduurd voor ik me hier registreerde, ik deed het dus onlangs na (enig) aandringen van een Nederlands contact. 

De Hauraki jingles kreeg ik jaren geleden eens toegestuurd door een contact van mij die in Raglan NZ woont, en er een eigen FM zender heeft. Dat is op het noordelijke eiland ? 

Ik heb de indruk dat regionale radio in NZ wel vaak voorkomt in diverse steden en regio's. Wellicht zijn de zendvergunningen daar anders gereguleerd dan bij ons ?

Hij vertelde me ooit dat er niet echt veel zaken van Hauraki terug te vinden zijn, en inderdaad wellicht sommige zaken wel als ze opgenomen werden door een luisteraar.

In België sinds de samenstelling en uitreiking van de nieuwe frequentie pakketten is het voor véle typisch lokale zenders een ware ramp geworden, sinds 1.01.2018 het zwijgen opgelegd wetende dat de huidige minister zijn voorganger ooit netwerkradio afbouwde om de lokale concurrentie te verhogen ... heeft de huidige net "iedereen" - ook zonder radio background, de kans geboden hun zender op poten te zetten. Sommigen hebben dekkingen van 3 tot 10 frequenties die ze financieel op langere termijn niet kunnen aanhouden. 

LPAM is bij jullie in het heden toegelaten, waar men in Vlaanderen de AM zou willen sluiten ... Men kan zich afvragen waar en wat ze eigenlijk willen bereiken. Een lokale AM + internetstream kan best tot voldoening leiden lijkt me ... maar onze regeringen denken daar anders over ... 

 

Als ik via via vaak files ontvang of vind, dan denk ik vaak, in feite ben ik hier aan het luisteren naar iets dat ooit werd uitgezonden 40, 50 à 60 jaar geleden. 

Onze hedendaagse digitale tijden roepen zo vaak vragen op bij herinneringen van weleer. Maar ik denk dat ik hierin niet de enige ben die me die vraag stelt. 

bewerkt door Gast
Typo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 12-9-2018 om 00:37 zei EventRMA:

Dat is mogelijk, ik ken .org maar heb er geen account ... een mens kan niet overal lid van zijn. Het heeft een eeuwigheid geduurd voor ik me hier registreerde, ik deed het dus onlangs na (enig) aandringen van een Nederlands contact. 

De Hauraki jingles kreeg ik jaren geleden eens toegestuurd door een contact van mij die in Raglan NZ woont, en er een eigen FM zender heeft. Dat is op het noordelijke eiland ? 

Ik heb de indruk dat regionale radio in NZ wel vaak voorkomt in diverse steden en regio's. Wellicht zijn de zendvergunningen daar anders gereguleerd dan bij ons ?

Hij vertelde me ooit dat er niet echt veel zaken van Hauraki terug te vinden zijn, en inderdaad wellicht sommige zaken wel als ze opgenomen werden door een luisteraar.

In België sinds de samenstelling en uitreiking van de nieuwe frequentie pakketten is het voor véle typisch lokale zenders een ware ramp geworden, sinds 1.01.2018 het zwijgen opgelegd wetende dat de huidige minister zijn voorganger ooit netwerkradio afbouwde om de lokale concurrentie te verhogen ... heeft de huidige net "iedereen" - ook zonder radio background, de kans geboden hun zender op poten te zetten. Sommigen hebben dekkingen van 3 tot 10 frequenties die ze financieel op langere termijn niet kunnen aanhouden. 

LPAM is bij jullie in het heden toegelaten, waar men in Vlaanderen de AM zou willen sluiten ... Men kan zich afvragen waar en wat ze eigenlijk willen bereiken. Een lokale AM + internetstream kan best tot voldoening leiden lijkt me ... maar onze regeringen denken daar anders over ... 

 

Als ik via via vaak files ontvang of vind, dan denk ik vaak, in feite ben ik hier aan het luisteren naar iets dat ooit werd uitgezonden 40, 50 à 60 jaar geleden. 

Onze hedendaagse digitale tijden roepen zo vaak vragen op bij herinneringen van weleer. Maar ik denk dat ik hierin niet de enige ben die me die vraag stelt. 

Hallo wat antwoorden op je vragen, Raglan in NZ is een plaatsje in de buurt van Waikato(gebied) en is op het Noord eiland. Het is erg mooi daar ik moet zeggen dat NZ is toch erg mooi en de mensen zijn erg vriendelijk vind ik. Ik heb er ongeveer 2 jaar gewoond.

Door de groten afstanden in NZ hebben ze er redelijk veel Radio stations met repeater stations(Zenders die het bestaande signal weer uitzenden) dat doen ze om een groter bereik te krijgen. de kosten zijn altijd een probleem voor radio stations. De zend vergunningen  bijna net zo gereguleerd als in NL. Ik was in NZ in de 80's het was toen nog of je 25 jaar terug in de tijd ging(vergeleeken bij NL in die tijd)

radio Hauraki doet me altijd denken aan Veronica de moeilijke tijd die zij hadden om uiteindelijk 1 van de grootste radio stations te worden in het land.

Groetjes

Dyo

Aussieland

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.