Geplaatst 6 november 20187 jr. Van de Golden Radio NL server, met dank aan Jean-Pierre Legein Radio 227 - 19670000 - 1630-1700 - Dick Weeda - Beatpoot https://pixeldra.in/u/qCSBDP
Geplaatst 10 november 20187 jr. 22 uur geleden zei RobMesander: De titel is volgens mij Beatboot. Inderdaad . Goede muziek. Ik heb geen enkele Nederlandstalige plaat gehoord. Het station had duidelijk hoorbaar een minder breed aanbod van muziek en dat verklaart waarschijnlijk het succes bij de jongere luisteraars. Het was veel meer 'pop' en rock-'n-roll dan bij Veronica. Na dit half uurtje volgt er een 'surprise' . De opname loopt nog door met een kwartiertje van het programma Spitsuur. De presentator daarvan wordt door Dick Weeda aangekondigd als Lodewijk. En zo kondigt hij zichzelf ook aan .Dus nog geen Lex Harding. Over Lodewijk zei collega deejay Harold Paul van Gelder ooit dat hij burgerlijk was. Zo vond hij lang haar maar niets. Wanneer werd Lodewijk dan Lex Harding? Salut Leendert 10 november 20187 jr. bewerkt door Leendert Vingerling
Geplaatst 11 november 20187 jr. Op 10-11-2018 om 14:52 zei Leendert Vingerling: Over Lodewijk zei collega deejay Harold Paul van Gelder ooit dat hij burgerlijk was. Zo vond hij lang haar maar niets. Ter illustratie vond ik nog twee foto's van Lodewijk(Lex Harding) met kort haar. Eentje in de boord studio van de Laissez Faire en de andere op de tender met Tom Collins en Dick Weeda. Foto's komen uit het archief van de Offshore Radio Guide. Salut Leendert
Geplaatst 3 december 20187 jr. whoepieeeee… jammer dat er zo ongelofelijk weinig materiaal is overgebleven van deze zender...was toen ook erg jong.. en inderdaad; het was 227 wat de klok sloeg en geen Veronica....;)
Geplaatst 3 december 20187 jr. Op 10-11-2018 om 14:52 zei Leendert Vingerling: Inderdaad . Goede muziek. Ik heb geen enkele Nederlandstalige plaat gehoord. Het station had duidelijk hoorbaar een minder breed aanbod van muziek en dat verklaart waarschijnlijk het succes bij de jongere luisteraars. Het was veel meer 'pop' en rock-'n-roll dan bij Veronica. Na dit half uurtje volgt er een 'surprise' . De opname loopt nog door met een kwartiertje van het programma Spitsuur. De presentator daarvan wordt door Dick Weeda aangekondigd als Lodewijk. En zo kondigt hij zichzelf ook aan .Dus nog geen Lex Harding. Over Lodewijk zei collega deejay Harold Paul van Gelder ooit dat hij burgerlijk was. Zo vond hij lang haar maar niets. Wanneer werd Lodewijk dan Lex Harding? Salut Leendert Leendert, Dat was bij de start van Radio 227, nadat ze in Zaandam de gebroken mast er weer opgezet hadden, Februari 1967. En toen Radio Dolfijn achter zich lieten, en Radio Twee Twee Zeven geboren werd. Het spotje van Tony Winsor (programmaleider) "I am happy to introduce on the new double two seven" Tony was ook de bedenker van de naam volgens mij. Groet Nico.
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.