Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Radio Mi Amigo - 29-07-1979

Featured Replies

Geplaatst

Deel 14 slot!

Zondag 29 juli. Ferry Eden doet alsnog de Belgische Nationale Hitparade van 28 juli. Daarna werd mijn laatste programma uitgezonden tussen 3 en 5 uur. Het betreft Soul party opgenomen dus op vrijdagavond laat.( zie 27-7-1979) Dat deed ik met 2 cassettes van c90. We hadden namelijk geen c120 meer aan boord! Ik had er eentje gevonden die een kleine 50 minuten was.( a en b kant )En eentje voor mezelf die iets korter was.( we hadden gelukkig twee cassette decks die simultaan konden opnemen) De nieuwe boord dj's moesten dus met extra platen en natuurlijk de hitmaker de uren live opvullen. Duidelijk hoorbaar! Ik had besloten er geen afscheidsprogramma van te maken en pas in de laatste minuten te vermelden dat ik al van boord was en mogelijk niet meer zou kunnen terugkeren. Gewoon dus nog voor de laatste keer mijn favoriete soul plaatjes pakken met wat hits en ..programma doen. Al zou een oplettende luisteraar misschien al iets gemerkt kunnen hebben bij het draaien van "way back Home" van Jr Walker and the all stars. (De instrumentale versie die altijd door Graham Gill werd gebruikt)
Vlak voor het einde van het laatste uur kwam Wim de Groot  even om de hoek kijken. Hij wilde wel even weten hoe ik dat zou doen met die laatste minuten. Hij zou immers ook club 33 voor de zondag opnemen. Het Maakte alles bij elkaar er een apart moment van (waarbij ik niet aldoor lekker uit mijn laatste woorden kwam)
En dan vervolgens echt voor de laatste keer "dag Johan Vermeer" instarten .Dat was het dan. ..rare ervaring.
De thuiskomst was minstens net zo vreemd. Ik kwam rond 16.30 thuis en hoorde nog net mijn laatste half uur op Mi Amigo.. Was wel even slikken.

Zou ik ooit nog teruggekomen zijn?

In het laatste programma vermelde ik al dat er e.a ging veranderen in mijn leven waardoor terugkomst bij radio Mi Amigo onzeker was. Maar ik hield wel "de lijnen open "zoals dat zo mooi heet. Eerder schreef ik al dat mijn studieplannen op de rails had gezet( en betaald). Die kon ik niet zomaar afbreken. Wel bleek later dat een" modulaire" aanpak mogelijk was om die studie af te ronden. Maar de grootste hobbel was toch die hernia behandeling. Daar nam men vroeger echt alle tijd voor!! Uiteindelijk was het een behoorlijke operatie en moest ik daarna weer "gewoon" leren lopen. Dat ging pas weer een beetje in de derde week van september.
Half of begin september 1979 kwam Wim de Groot zelfs nog op ziekenbezoek. Hij vroeg me of nog ik de instellingen van de audio compressor uit mijn hoofd wist want hij ging weer terug naar boord.Tja...dat was na een operatie met narcose natuurlijk niet helemaal helder meer natuurlijk! Wel jammer dat ze aan boord blijkbaar die instellingen hadden gewijzigd.

Ik was, geloof ik, nog geen dag thuis of de Magdalena werd binnengesleept in Terneuzen. De vraag of ik nog zou teruggaan hoefde ik dus niet meer te beantwoorden. Het Was voorbij. Maar ik had zeker naar een formule gezocht om door te gaan als de zender was gebleven! Intussen was het Nederlandstalige Caroline nog wel in de lucht. Het duurde dan ook niet lang voordat ik benaderd werd ,door Rob Hudson en Paul De Wit ,om naar de MV Mi Amigo te gaan. Na een dag overdenken besloot ik daar toch maar niet op in te gaan. Had al veel slechte verhalen gehoord over die organisatie. Zo waren er dj's die nog veel tegoed hadden. En was de slechte staat van het schip natuurlijk geen aanrader. Het zee zender gebeuren was voor mij nu voorgoed voorbij. Maar na 40 jaar kijk ik nog steeds terug op een periode waarin heel veel gebeurde in korte tijd. En Waarin we probeerden toch met heel weinig middelen er een leuk station van te maken. Daarbij had ik ook het geluk om met mensen aan boord te werken die tegen een stootje konden en een groot relativeringsvermogen hadden. Daardoor werd er ook veel gelachen.
En ja..Dit betekent nu ook het einde van de Vermeer stukjes. Misschien pakken andere ex zee jocks nog e.a. op voor de komende 2 maanden. Hopelijk heb ik hiermee wat inzicht kunnen geven hoe het er aan toe ging in die tijd op zee. Dat het niet alleen maar vrolijk plaatjes draaien was. Ik stond op de Castor bij Mi Amigo 45 nog na te praten met Wim De Groot over onze periode aan boord. We stonden in de avondzon met uitzicht op zee verhalen op te halen. Ik vertelde hem dat ik tijdens het digitaliseren van oude programma's hoorde dat we best soms moe waren.( luister maar eens naar de top 50 van 14-7-1979). "kun je nagaan hoe blij ik was toen jullie kwamen want ik deed in het begin alle programma's in mijn eentje!" Zei Wim. Het was zeker soms aanpakken. Na 40 jaar wil je dit soort dingen nog wel eens vergeten. Want het geheugen is nu eenmaal selectief. Maar we spraken natuurlijk ook over hoe het allemaal zo fout heeft kunnen gaan in die paar maanden. Hoe jammer dat was.( Ferry Eden zal in zijn boek daar zeker nog nader op in gaan) Maar...het was hoe dan een spannend jongensboek. En vandaag de dag is er gelukkig weer een Mi Amigo :  www.radiomiamigo.international  40 jaar later doe ik weer ieder weekend een programma in zee zender stijl compleet met een oude lieveling of oude dj hittips . Zo Houden we toch een beetje de herinneringen levend!

bewerkt door Louis

Geplaatst
Op 29-7-2019 om 12:07 zei Louis Stuster:

Hopelijk heb ik hiermee wat inzicht kunnen geven hoe het er aan toe ging in die tijd op zee. Dat het niet alleen maar vrolijk plaatjes draaien was.

Erg leuk en luchtig geschreven Louis. Bovendien heel herkenbaar. Wat heb je na  Mi Amigo gedaan. Je hebt het over een betaalde studie.

Welk beroep(en) heb je daarna gehad. Meestal blijven radiomensen in 'het wereldje' ronddraaien'.

Salut

Leendert

bewerkt door Leendert Vingerling

Geplaatst
Op ‎30‎-‎7‎-‎2019 om 18:15 zei Leendert Vingerling:

Erg leuk en luchtig geschreven Louis. Bovendien heel herkenbaar. Wat heb je na  Mi Amigo gedaan. Je hebt het over een betaalde studie.

Welk beroep(en) heb je daarna gehad. Meestal blijven radiomensen in 'het wereldje' ronddraaien'.

Salut

Leendert

Dat laatste klopt!!. heb opleidingen afgemaakt en uiteindelijk geëindigd als 1e graad docent macro economie. Maar....je vermoedde het al:

Bij de radio gebleven...Domstad, Hofstad ,Unigue FM, Focus 103( en nog veel meer )...en dan legaal radio Utrecht en vervolgens nu bij NPO radio5

Gearchiveerd

Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.