Spring naar bijdragen

BBC Radio 2 (2019-06-01) Sounds Of The Sixties


Peter Vrakking

Aanbevolen berichten

  • 1 month later...
Op 30-11-2019 om 08:36 zei Peter Vrakking:

Tony Blackburn en the Sounds of the Sixties, opgenomen van DAB. Wat blijft dit toch een top-jock

06u-07u Please login or register to see this link.

07u-08u : Please login or register to see this link.

 

Helemaal mee eens. Blackburn heeft nog steeds dezelfde jeugd in zijn stem als way back in 64 toen hij zijn loopbaan begon bij Caroline South.

DAB opname, ontvangst hier in Nederland?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei Peter Vrakking:

😎

Nee, opgenomen tijdens mijn vakantie in de UK

 Dat verklaart het. 

7 uur geleden zei ruudam:

BBC R2 kan je hier via de kabel in top kwaliteit ontvangen. Via Ziggo digitale radio.

Zit misschien ook op FM kabel?

 

Alhier plattelandsituatie. Geen kabel etc. Wel goede dekking nu voor DAB echter het aanbod op DAB sluit niet aan op onze radio behoefte. De DAB autoradio kocht in al weer enkele jaren geleden, inmiddels ook weer verkocht. Geen enkele meerwaarde voor ons. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Paul de Haan:

 Dat verklaart het. 

 

Alhier plattelandsituatie. Geen kabel etc. Wel goede dekking nu voor DAB echter het aanbod op DAB sluit niet aan op onze radio behoefte. De DAB autoradio kocht in al weer enkele jaren geleden, inmiddels ook weer verkocht. Geen enkele meerwaarde voor ons. 

Satelliet schoteltje?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 3-2-2020 om 17:45 zei ruudam:

Satelliet schoteltje?

Ja. Maar ik ben geen tv kijker muv nieuws uitzendingen. Zelfs  de sateliet schotel kan weg aangezien alle nieuws uitzendingen gewoon via de laptop te volgen zijn. Maar.... mijn vrouw is wel een tv kijker dus blijft de schotel gewoon staan. Radio luisteren doe  ik via een wifi radio of een inhome  VLPFM  < Very Low Power FM > usb stick. Ontvangst door het gehele huis tm onze tuin. Via een WinAmp player aangestuurd waarin een aantal thema's lopen zoals Easy Listening < 390  Britain Radio 60's> , NL zeezenderij en top kwaliteit Caroline 1964 tm 1990 < de zeezender periode> 

Jaren geleden , voor de LPAM periode, had ik daar een middengolf zender 100w op 1539 voor in gebruik maar dat ging iets verder dan ons "toentje". 

Zie en luister hier

Sinds 1964 had ik mij altijd afgevraagd hoe dat toch wel niet gaat , dat middengolf uitzenden. Op aanwijzing van mijn zoon Mark heb ik om te beginnen dagen lang sleuven gegraven in onze tuin om een "aardnet" aan te leggen. Vervolgens bouwde hij de antenne < inv L> ,transistor zender geplaatst en on air. Dat ging prima, na circa een jaar weer gestopt, geen verdere ambitie om er iets mee te doen. Wat nu rest is een geweldig aardnet nog steeds in de tuin, voordeel is dat we geen last van mollen hebben.  Binnen afzienbare tijd zal on huis gesloopt worden ivm aardbevings problematiek. Bij het afgraven van het geheel komen dus weer tientallen meters koperdraad naar de oppervlakte. Dan zal er nieuwbouw plaats vinden. Veel reuring dus voor een "ouwe hangsnor met drup aan de neus". We vermaken ons echter prima hier aan de boorden van het Schildmeer.  Opname en stem: Harm, adm dit forum.

Have a nice day 73s.

bewerkt door Gast
toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.