Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Hitradio NEWS FM

Featured Replies

Geplaatst

Op 1 september 1987 begon NEWS Jongerenradio in Rotterdam. Ooit opgezet door jongerenwerker Piet van Vliet, die in 2018 op veel te jonge leeftijd is overleden. 

Het NEWS project was er vooral op gericht om werkloze jongeren aan een baan te helpen. Op de zender werden elk uur vacatureclips uitgezonden, spotjes waarin vacatures onder de aandacht werden gebracht. NEWS werkte op dat moment samen met het toenmalig Gewestelijk Arbeidsbureau in Rotterdam.

De lokale omroep was vanaf 2 januari 1989 ook in de Rotterdamse ether te ontvangen. De naam van NEWS Jongerenradio veranderde op dat moment in Hitradio NEWS FM. Op 31 juli 1990 stopte de zender definitief.

Dit zijn de jingles van Top Format die Hitradio NEWS FM heeft gebruikt: https://pixeldrain.com/u/8G8cdEQy

Sticker-Hitradio-NEWS-FM.jpg

Geplaatst

Die herken ik nog wel. NEWS was toen 1 van de stations die enkele uren mocht vullen op de nieuwe lokale omroep van Rotterdam, samen met o.a. Atlantis en FRR. Mooie tijd, en zie wat er nu zit.... OPEN, zonder radiostation, schandalig ! 

Beste Ger, heb jij misschien ook nog iets van Radio Amor in bezit, wat in de jaren '80 op 106.9 zat ? Ze hadden namelijk hetzelfde Ziaja & Dorst pakket als Radio Cuna in Zoetermeer.     

bewerkt door Richard079

Geplaatst
  • Auteur
17 uur geleden zei Richard079:

Die herken ik nog wel. NEWS was toen 1 van de stations die enkele uren mocht vullen op de nieuwe lokale omroep van Rotterdam, samen met o.a. Atlantis en FRR. Mooie tijd, en zie wat er nu zit.... OPEN, zonder radiostation, schandalig ! 

Beste Ger, heb jij misschien ook nog iets van Radio Amor in bezit, wat in de jaren '80 op 106.9 zat ? Ze hadden namelijk hetzelfde Ziaja & Dorst pakket als Radio Cuna in Zoetermeer.     

Daar moet ik nog wel iets van hebben, maar de kwaliteit zal niet al te goed zijn. Staat op een cassettebandje, waar ik even naar moet gaan zoeken.

Geplaatst
  • Auteur
21 uur geleden zei Richard079:

Het pakket van Ziaja & Dorst kan ik helaas niet vinden, tenzij je deze bedoelt: https://pixeldrain.com/u/6HMdL9Jt, maar dit is een pakket dat bij Top Format is gemaakt.

Geplaatst
10 uur geleden zei Richard079:

Ook een gaaf pakket Ger, en ook voor andere stations ingezongen. Maar ik bedoel deze https://pixeldrain.com/u/rLxCaeAe 

En ik gok dat het Ziaja & Dorst is geweest, maar kan het uiteraard mis hebben. Misschien heeft Peter een idee welk pakket ik bedoel ? 

Dit is inderdaad het zelfde pakket van Probe Score dat door Ziaja & Dorst is ingezongen.

Gearchiveerd

Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.