Geplaatst 16 september 20214 jr. Het is alweer 43 jaar geleden …..maar wat mij nog steeds verbaasd en opvalt is dat er in de 1e uitzendperiode vanaf de Aegir in 1978 van Radio Delmare totaal geen foto’s of beeldopname zijn gemaakt op volle zee ( voor Goeree) ook geen sightseeing foto’s van de Aegir wat we te zien krijgen is alleen de opname ( 05-08)van de VOO richting Aegir toen het schip voor Oostende lag en de foto’s die gemaakt zijn op volle zee in juni 1978 op een zonnige Noordzee ( zie Boek Delmare ) Ik kan me wel herinneren dat Radio Delmare het journaal haalde in 1978 toen het in de lucht kwam . Van de Martina zijn veel meer foto’s op volle zee in omloop , kwam dit omdat er in de 1e uitzendperiode geen trip naar het schip is gemaakt ( door bezoekers)??? 16 september 20214 jr. bewerkt door Revenge85
Geplaatst 17 september 20214 jr. Populair bericht de situatie in 78 was anders dan die in 79. In de zomer van 78 was het al 4 jaar dat er geen zendschip meer voor de kust lag, de MV Mi Amigo lag voor de Britse kust. De Aegir heeft met moeite 3 weken uitgezonden. Tijd om zoiets te organiseren was er dus niet. In 79 was Caroline terug met Pasen. In 79 lag het schip van Delmare 5 maand op zee en was er ook de Magdalena erbijgekomen voor de kust. Er waren plotseling 3 schepen en dus konden organisatoren van dergelijke bezoeken zich uitleven, daar 2 schepen nog onbekend waren bij de luisteraars. Het opzoeken van de zendschepen was niet altijd succesvol als ze niet echt vastgeankerd lagen voor de kust.
Geplaatst 17 september 20214 jr. Auteur Thx Bert , zou iemand het NOS journaalitem van de start van Delmare op 22 augustus nog een keer kunnen plaatsen???, alvast bedankt Zojuist zei Revenge85: Thx Bert , zou iemand het NOS journaalitem op 22 augustus 1978van de start van Delmare misschien nog een keer kunnen plaatsen???, alvast bedankt
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.