Spring naar bijdragen

RNI Super Hit 50 Mike Ross 13 Juni 1971


Henk-Anna Loog

Aanbevolen berichten

  • Henk-Anna Loog changed the title to RNI Super Hit 50 Mike Ross 13 Juni 1971
1 uur geleden zei Henk-Anna Loog:

En ik ben wat gaan snuffelen naar de datum, 13 juli 1971 was een dinsdag dus...

Als iemand alle RNI Top 50 lijsten heeft zou die dan even willen kijken wat de JUISTE datam is??

Mijn dank

Henk

Klopt, 13 juNi is wel een zondag, ik ga het even aanpassen.

 

Bedankt

Henk

Henk,

 

Leuk om naar te luisteren.

Het is een Nederlandse hitlijst met vele Nederlandstalige en Duitstalige platen.

Hoe een Engelsman deze platen aan en afkondigt. Het klinkt zo krom als het maar zijn kan. Daar moet ik altijd om glimlachen.

 

Gerard

 

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jazeker, Gerard, een Engelsman Nederlands leren...

Ik las ooit een interview met Marc Jacobs waarin hij vertelde dat hij Stuart Russell Nederlands liet praten, elke dag een zinnetje op de radio, het staat geloof ik in het Mi Amigo boek van Ferry Eden, Marc liet een nietsvermoedende Stuart het regeltje "Ik heb een knoopje in mijn lul" opzeggen... ik wou dat iemand een opname daarvan had.... :) 

In 1977 trouwens bracht "Music Radio Promotions" een heel mooi fotoboek uit van Radio Caroline, bij elke foto stond mooi uitgelegd wat het was, in het Engels, en er stond ook een Nederlandse tekst onder, alleen letterlijk vertaald in het engels, dus een foto met onderschrift "Unfortunately strong winds in October 1973 caused the main section of the aerial mast to collapse in the sea" dat wordt vertaald als, niet lachen :) "Ongelukigerwijze in sterkewinden in Oktober 1973 de voornaamste deel van de Luchtmast in de zee instort"... Tja, neem het dan nog eens serieus..

Google kan er ook wat van... schakel "vertalen" maar eens in... je leest dan de raarste dingen..

 

groet

Henk Kruize

bewerkt door Henk-Anna Loog
tikfout
  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6435
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Radio-MgAm
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.