Geplaatst 22 juli 20223 jr. Populair bericht Voor de Mebo-2 "Aar en aai" fans een leuke opname van de Super Hit 50, live, met Mike Ross. Mike was er al vanaf 1970 bij en in 1973 kreeg hij van Andy Archer de bijnaam "The Toad", een soort kikkerfiguurtje, Andy liet ooit weten tot die bijnaam te zijn gekomen door de "het formaat van Mike's ogen" die hem aan een kikker deden denken. Het grapje bleef echter aan Mike kleven en tot aan zijn afscheid van RNI in 1974 bleef de naam "The Toad" hem achtervolgen. Terug nu naar 1971, 51 jaar terug in de tijd.... alsof het gisteren was... 13 Juni 1971 15-18 uur Mike Ross Top 50 (Let even op, bij de download staat nog juli, maar dat moet Juni zijn..) https://pixeldrain.com/u/LEM6w8AT https://pixeldrain.com/u/rnM4s9qd https://pixeldrain.com/u/o5RmUJjK Groet Henk Kruize 22 juli 20223 jr. bewerkt door Henk-Anna Loog aanpassing datum
Geplaatst 22 juli 20223 jr. Auteur En ik ben wat gaan snuffelen naar de datum, 13 juli 1971 was een dinsdag dus... Als iemand alle RNI Top 50 lijsten heeft zou die dan even willen kijken wat de JUISTE datam is?? Mijn dank Henk Klopt, 13 juNi is wel een zondag, ik ga het even aanpassen. Bedankt Henk
Geplaatst 22 juli 20223 jr. 1 uur geleden zei Henk-Anna Loog: En ik ben wat gaan snuffelen naar de datum, 13 juli 1971 was een dinsdag dus... Als iemand alle RNI Top 50 lijsten heeft zou die dan even willen kijken wat de JUISTE datam is?? Mijn dank Henk Klopt, 13 juNi is wel een zondag, ik ga het even aanpassen. Bedankt Henk Henk, Leuk om naar te luisteren. Het is een Nederlandse hitlijst met vele Nederlandstalige en Duitstalige platen. Hoe een Engelsman deze platen aan en afkondigt. Het klinkt zo krom als het maar zijn kan. Daar moet ik altijd om glimlachen. Gerard
Geplaatst 22 juli 20223 jr. Auteur Jazeker, Gerard, een Engelsman Nederlands leren... Ik las ooit een interview met Marc Jacobs waarin hij vertelde dat hij Stuart Russell Nederlands liet praten, elke dag een zinnetje op de radio, het staat geloof ik in het Mi Amigo boek van Ferry Eden, Marc liet een nietsvermoedende Stuart het regeltje "Ik heb een knoopje in mijn lul" opzeggen... ik wou dat iemand een opname daarvan had.... In 1977 trouwens bracht "Music Radio Promotions" een heel mooi fotoboek uit van Radio Caroline, bij elke foto stond mooi uitgelegd wat het was, in het Engels, en er stond ook een Nederlandse tekst onder, alleen letterlijk vertaald in het engels, dus een foto met onderschrift "Unfortunately strong winds in October 1973 caused the main section of the aerial mast to collapse in the sea" dat wordt vertaald als, niet lachen "Ongelukigerwijze in sterkewinden in Oktober 1973 de voornaamste deel van de Luchtmast in de zee instort"... Tja, neem het dan nog eens serieus.. Google kan er ook wat van... schakel "vertalen" maar eens in... je leest dan de raarste dingen.. groet Henk Kruize 22 juli 20223 jr. bewerkt door Henk-Anna Loog tikfout
Geplaatst 22 juli 20223 jr. Populair bericht Je hebt mooie opnamen in je archief, Henk. Ik was een groot fan van RNI (en dat ben ik nog steeds). Bedankt voor deze opname! De RNI Top 50 had in 1971 redelijk wat Nederlandstalig materiaal maar best ook wel wat "bijzonder" Engelstalig materiaal in de lijst staan. Toen in 1971 kon ik Nederlandstalig niet zo waarderen, maar met de jaren is dat veranderd en als ik nu zo af en toe 's een videocompilatie maak van zo'n Top 50 probeer ik ook zoveel mogelijk beeldmateriaal erin te stoppen van de Nederlandstalige nummers (voor zover dat dan te vinden is).
Geplaatst 22 juli 20223 jr. Auteur Populair bericht Bedankt Ben.. Ik ben nog niet zo lang bezig om een digitaal archief op te bouwen, een jaartje of 4, maar wat ik aanbied is zoveel mogelijk leuk en origineel materiaal, kijk, er worden veel "gewone" uurtjes aangeboden, met alle respect, maar het leukste om te delen dat zijn de "krentjes uit de pap". En dat maakt het leuk, vooral als je ook wat info over de opname geeft en eventueel accentueert met een foto of sticker, dat probeer ik zoveel mogelijk te doen. dat maakt het leuk... Ik heb nog zooooooooooooooo veel bandjes om te digitaliseren, maar... elke dag, jazeker, elke dag, heb ik er wel een paar op de revox (ik heb er 5 dus dat zit wel goed) en dan loopt meteen de Denon-USB audio recorder mee om er een "empeeh drie" van te maken... Er zit nog veel meer leuks in de Henkstream.... (geen Nordstream) pijplijn. Groet Henk Kruize 22 juli 20223 jr. bewerkt door Henk-Anna Loog zoveelste tikfout
Geplaatst 22 juli 20223 jr. Henk bedankt had deze niet dus erg welkom . Wel die van Ben Losgoud natuurlijk meteen weer even binnen gehaald voor het top 50 archief hier.
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.