Spring naar bijdragen

De laatste uitzending Curry & Van Inkel


edwin8yvonne

Aanbevolen berichten

11 uur geleden zei Eric:

Dank Hans, op zich ben ik heel blij dat velen de opnames delen. Jammer is dat men niet de moeite neemt de file-naam volgens de conventie aan te passen zodat er uniformiteit is. Dank voor je aanpassing/ correctie

De uniforme stijl lijkt mij voor iedereen anders te zijn. Ik heb ook een favoriete wijze van archiveren, en bij deze voor de liefhebbers:

 

YYYYMMDD HHMM-HHMM - OMROEP ZENDER - DJ - Programmatitel (noemenswaardig iets, afleveringnummer of gast)

 

En ik hoor natuurlijk graag van mensen waarom dit uiteraard helemaal verkeerd is. 😅😂

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is helemaal niet verkeerd 👋. Alleen de zendernaam zou ik voorop plaatsen.

Zendernaam-YYYYMMDD-HHMM-HHMM-DJ-NAAM-OPM

Alle woorden beginnen met Hoofdletter en aan elkaar geschreven. Geen spaties. Alleen het - symbool, geen underscore etc.

 

Voordeel:

alle zenderopnamen kunnen in dezelfde map geplaats worden en sorteert daardoor op datum tijd

Nadeel:

Even wat werk om te re-namen. Met veel files wel wat werk, maar daar zijn handige tooltjes voor.

 

En heeeeel veeeeel aangeboden files worden al aangeboden in dit format. Deze conventie stamt al uit de tijd van de downloadclub en zelfs daarvoor. 

 

bewerkt door Eric
  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Eric:

Dit is helemaal niet verkeerd 👋. Alleen...

"Oooh, hartstikke leuk, maar ik wil me nergens mee be..." 😅

 

Ik heb zo'n 105 terabyte aan opnames (tv, beetje radio) waarvan de filename begint met de datum. Bij mij ís er dus uniformiteit. Als ik opnames van eenzelfde omroep bij elkaar wil zetten in een map, dan zet ik die bij elkaar door het tweede kopje in de gaten te houden (dat kan bij mij, overzichtelijk en wel, door de spaties), maar vooropstaand blijft meestal voor mij de datum, dus dat die voorop staat is voor mij meer dan prima.

 

Ik ga dus zelf niet, als ik iets plaats, dit in een totaal andere en specifieke fileconventie doen die ik zelf, sorry, ook nog eens bakken lelijker vind (geen spaties, onoverzichtelijk en zó 2004), maar die dus gewoon volledig ingaat tegen míjn eigen fileconventie. "Even wat werk om te re-namen. Met veel files wel wat werk, maar daar zijn handige tooltjes voor", dus dan kun je dat zelf doen, lijkt me.

 

Edit: overigens kun je ook al uitgebreid discussiëren of het nou 'omroep, dan zender' of 'zender, dan omroep' is. Je kan ook bijvoorbeeld mensen tegenkomen die het op programmamaker sorteren. Of op zender. Of op... datum, hi. Je kan net zo lang blijven soebatten hierover, tot het punt dat we doorschieten en programmatitels weggezet kunnen worden als 'Curry &, Inkel, van'.

bewerkt door Samba-boy
  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Prima toch. Ik begon de reactie met het feit dat ik heel blij ben dat het wordt aangenomen. Dat renamen doe ik inderdaad zelf, geen enkel probleem. Maar stel dat er iemand is die denkt hoe/ wat. Dan deel ik slechts mijn ervaring hoe dat al 25 jaar lang min of meer als standaard wordt gezien. Niets meer of minder. Succes en vooral "geniet van al dat moois uit vervlogen tijden"

bewerkt door Eric
  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 28-9-2022 om 08:50 zei Eric:

Prima toch. Ik begon de reactie met het feit dat ik heel blij ben dat het wordt aangenomen. Dat renamen doe ik inderdaad zelf, geen enkel probleem. Maar stel dat er iemand is die denkt hoe/ wat. Dan deel ik slechts mijn ervaring hoe dat al 25 jaar lang min of meer als standaard wordt gezien. Niets meer of minder. Succes en vooral "geniet van al dat moois uit vervlogen tijden"

Sorry. Ik heb het gevoel dat je mijn reactie als nogal zuur oppakt, en als ik 'm objectief zie ik dat er zelf ook wel in terug, maar dat was absoluut mijn intentie niet.

 

Ik geef eerlijk toe dat ik me een klein beetje stoorde aan hoe je eerste reactie redelijk snel van 'op zich ben ik heel blij dat...' overging naar 'Jammer is dat men niet de moeite neemt om...', want er wordt weldegelijk moeite gedaan. Weliswaar niet in de filenaam, maar er worden oude werkende links opgespoord, er worden in realtime oude cassettes, minidiscs, DATs, videobanden ingeladen en omgezet naar files. Er wordt een optimale filehost bij gezocht... En dat vergt ook moeite. Dat schoot mij dus een klein beetje verkeerd, maar ik wil in geen geval daarmee mensen denigrerend aanspreken. Ik ga er wat dat betreft ook op letten dat dat in het vervolg niet gebeurt of dat ik daarin in ieder geval wat duidelijker communiceer. :)

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee nee ik pakte het zeker niet zuur op, dat was zeker niet de bedoeling. Integendeel, maar dat is altijd het gevaar van geschreven berichten. De intentie, emotie, toon wil nog wel eens ontbreken. Dus ook van mijn kan geen enkele "verkeerde' intentie. Primair staat dat ik het echt heel mooi vind wat er allemaal boven water komt en aangeboden wordt. De rest is onbelangrijk. Ik kijk dagelijks in het forum (als het me lukt met andere bezigheden) en als ik iets download altijd een " bedankt"  of 'vind ik leuk". Dus Samba-boy wat mij betreft zijn we even goede vrienden. Geniet er iedere keer weer van. Grts 

bewerkt door Eric
  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.