Geplaatst 18 september 20223 jr. Populair bericht Ruud poste een paar week geleden, een link naar een stereo station in de VS. Daar kwam een scene in voor, waarbij getracht werd om de modulatie diepte te laten zien. Helaas werkte de meter niet goed meer mee. Ik dacht toen, ik kan ook wel een opname maken met deze meter. Dit is gemeten aan de zender van radio TPOT. Het geluid wat je hoort komt van de Carver ontvanger, en geeft een goed beeld weer van wat kan met de mode C-QUAM. Theo
Geplaatst 20 september 20223 jr. Wellicht kan Ruud dat ook eens meten voor zijn zender op 1467kHz. Ik vermoed dat het zwaar achterblijft bij wat mogelijk is. Maar misschien is de zender er simpleweg niet geschikt voor, maar de modulatie blijft achter. Jammer want daarmee zou zijn reikwijdte behoorlijk toenemen. 20 september 20223 jr. bewerkt door Eric
Geplaatst 20 september 20223 jr. De zender kan niet harder moduleren, dan gaat het vervormen. Zit in de negatieve modulatie, de audio PDM omzetter is dan al snel niet lineair meer. De oude buizenzender is met deze electra prijzen al helemaal geen optie, maar misschien een andere oplossing.
Geplaatst 20 september 20223 jr. Auteur PDM gaat van nature makkelijk in de plus Ruud, wat heb je nu als plus en min diepte? Theo
Geplaatst 21 september 20223 jr. Geen idee, het is afgeregeld op randje vervorming. Met zo'n getal kan ik verder niets. De zender kan niet op apart percentage - en + afgeregeld worden.
Geplaatst 21 september 20223 jr. Auteur Is in je Orban de tilt wel goed ingesteld? Want die moet de luidheid maken. Theo
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.