Geplaatst 19 september 20223 jr. Populair bericht Wat waren we boos in 1973 toe het menes werd om Radio Veronica uit de lucht te halen. Ik schreef een boze brief naar het ministerie van Cultuur, Recreatie en Maatschappelijk werk en ventileerde daar mijn boosheid in. Vele Veronica fans hebben dat volgens mij ook gedaan, in elk geval kreeg ik een net antwoord retour met een standaard briefje.. "we moeten de wet volgen" en meer van die bla bla... Tja, in onze, ik was toen 18, denkwijze toen dachten we het zo op te kunnen lossen. Niet dus... "Van Doorn rules!!!!!!" Dus....zouden we later met meer regeringen nog vaak de deksel op ons neus krijgen... Henk Kruize 19 september 20223 jr. bewerkt door Henk-Anna Loog
Geplaatst 20 september 20223 jr. En achteraf gezien is het toch eigenlijk ongelofelijk dat het veertien jaar heeft kunnen duren. Dat kon toch ook alleen maar in Nederland!
Geplaatst 20 september 20223 jr. 4 uur geleden zei grundigradio: En achteraf gezien is het toch eigenlijk ongelofelijk dat het veertien jaar heeft kunnen duren. Dat kon toch ook alleen maar in Nederland! In België was het al na 2 maand afgelopen voor radio Antwerpen vanaf de Uilenspiegel. Zelden dat men zo snel is in België met wetten te ondertekenen. En dat voor een radiostation dat in 1922 wel een vergunning had gekregen maar na de 2e wereldoorlog werden de frequenties aan de openbare omroep gegeven.
Geplaatst 23 september 20223 jr. Auteur Op 20-9-2022 om 22:09 zei bert ree: Zelden dat men zo snel is in België met wetten te ondertekenen. Nou, in Nederland konden ze er ook wat van, toen de Reclame Exploitatie Maatschappij (R.E.M.) begin 1964 aankondigde om van een kunstmatig eiland in de Noordzee uitzendingen te beginnen als "Radio en TV Noordzee" was de Nederlandse regering er als een haas bij om de wet "installaties Noordzee" te introduceren, dat was een wet waarin stond dat alles wat vast stond op de Noordzeebodem en lag in het Nederlandse deel van het Continentaal plat in de Noordzee, onder Nederlandse wetgeving viel. Binnen een paar maanden was het erdoor gejast en kon men Radio en TV Noordzee het zwijgen opleggen. Groet Henk Kruize
Geplaatst 23 september 20223 jr. 1 uur geleden zei Henk-Anna Loog: Nou, in Nederland konden ze er ook wat van, toen de Reclame Exploitatie Maatschappij (R.E.M.) begin 1964 aankondigde om van een kunstmatig eiland in de Noordzee uitzendingen te beginnen als "Radio en TV Noordzee" was de Nederlandse regering er als een haas bij om de wet "installaties Noordzee" te introduceren, dat was een wet waarin stond dat alles wat vast stond op de Noordzeebodem en lag in het Nederlandse deel van het Continentaal plat in de Noordzee, onder Nederlandse wetgeving viel. Binnen een paar maanden was het erdoor gejast en kon men Radio en TV Noordzee het zwijgen opleggen. Groet Henk Kruize Dezelfde Noordzee en toch anders in Groot-Brittannië. Daar werden de zandbanken Britse grond zodat een aantal constructies dan toch niet in internationale wateren lag....
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.