Jump to content

Featured Replies

• Popular Post

O jaaaaaaaaaaa. "Vragen staat vrij" met Lutgart Simoens....  ik vergeet het nooit!

Brengt herinneringen bij me op, op Zondagavond met mijn bandrecorder, die ik 2e hands kreeg in 1967 en met een "DIN" kabel aan de Philips Bi-Ampli plano radio van mijn ouders aangesloten, en "Europa geluidsbandjes" gekocht bij "Ter Meulen Post" klaar zitten om de leukste platen op te nemen...  De bandjes werden dan na een paar maanden weer gewist en opnieuw opgenomen... uiteraard me de plaatjes die Lutgart draaide..

Henk Kruize

4 uur geleden zei Henk-Anna Loog:

O jaaaaaaaaaaa. "Vragen staat vrij" met Lutgart Simoens....  ik vergeet het nooit!

Brengt herinneringen bij me op, op Zondagavond met mijn bandrecorder, die ik 2e hands kreeg in 1967 en met een "DIN" kabel aan de Philips Bi-Ampli plano radio van mijn ouders aangesloten, en "Europa geluidsbandjes" gekocht bij "Ter Meulen Post" klaar zitten om de leukste platen op te nemen...  De bandjes werden dan na een paar maanden weer gewist en opnieuw opgenomen... uiteraard me de plaatjes die Lutgart draaide..

Henk Kruize

In menig Belgische huiskamer was Vragen staat vrij vaste prik. Sinds Lutgart Simons dit programma niet meer presenteerde heeft Vragen staat vrij bij mij nooit meer aangestaan.

Ze heeft dit tot voorjaar 1993 gepresenteerd. 

Ondertussen is Lutgart al ruim twee jaar van ons heen gegaan.Helaas heb ik geen opnames meer van Lutgart.

Mijn vader kon haar niet horen...

• Popular Post

Ik heb volgende opname van vragen staat vrij terug gevonden in mijn archief.

Van de prehistorie heb ik veel opnames maar dien die terug te vinden op een oude schijf. Ik zet ze ook online als ik ze terug vind.

This is the hidden content, please

• Popular Post
Op 22-2-2023 om 21:50 zei marpet:

Van de prehistorie heb ik veel opnames maar dien die terug te vinden op een oude schijf. Ik zet ze ook online als ik ze terug vind.

De juiste datum van de Lutjes is 19 maart 1989.

Een mooi voorbeeld van radio zoals het was en niet meer gemaakt wordt. 

Reuze veel dank voor het plaatsen.

• 6 months later...
  • 1 year later...
Op 22-2-2023 om 21:50 zei marpet:

Beste Bart

Ik was verheugd te ontdekken dat u nog opnames bezit van dat zalige nostalgische programma Vragen staat vrij, maar helaas zijn de linkjes verlopen. Zou het veel moeite zijn om die nog eens te uploaden aub?

Hartelijke groet

Frederik

• 3 weeks later...
  • Popular Post

Heb heel toevallig op archive.org (dat is een internationale site dat het Internet "archiveert" maar dus ook audio archiveert") 2 opnames van Vragen Staat Vrij gevonden (integrale uitzendingen): 

De uitzending van 25 maart 1984 wordt wel door iemand anders gepresenteerd (geen idee wie), Lutgard was op vakantie toen. De uitzending van 78 wordt door Lutgard gepresenteerd.

Mochten er nog mensen via de site radio-uploads willen plaatsen, zou interessant zijn. Ben zelf ook nog op zoek naar opnames uit de beginperiode van radio Donna (92-95).

Op 23-2-2025 om 10:26 zei xinix:

Heb heel toevallig op archive.org (dat is een internationale site dat het Internet "archiveert" maar dus ook audio archiveert") 2 opnames van Vragen Staat Vrij gevonden (integrale uitzendingen): 

De uitzending van 25 maart 1984 wordt wel door iemand anders gepresenteerd (geen idee wie), Lutgard was op vakantie toen. De uitzending van 78 wordt door Lutgard gepresenteerd.

Mochten er nog mensen via de site radio-uploads willen plaatsen, zou interessant zijn. Ben zelf ook nog op zoek naar opnames uit de beginperiode van radio Donna (92-95).

Dit is super! Dikke merci hiervoor.