Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Featured Replies

Geplaatst
  • Populair bericht

Na de laatste Topp 20 werd mij gevraagd of ik nog meer Radio Nord opnames heb, dus wil ik vandaag de opening van Radio Nord met jullie delen. Ik heb deze opname in 2007 verkregen via de downloadclub en die hadden het de volgende gegevens meegegeven:

Radio Nord - 8 Maart 1961 - Opening.

https://pixeldrain.com/u/5HEWDiYV

Misschien kan iemand die het "Zweuds" machtig is even controleren of dat ook klopt.

Groet

Henk Kruize

nord - recording list.jpg

bewerkt door Henk-Anna Loog

Geplaatst
3 hours ago, Henk-Anna Loog said:

Na de laatste Topp 20 werd mij gevraagd of ik nog meer Radio Nord opnames heb, dus wil ik vandaag de opening van Radio Nord met jullie delen. Ik heb deze opname in 2007 verkregen via de downloadclub en die hadden het de volgende gegevens meegegeven:

Radio Nord - 8 Maart 1961 - Opening.

https://pixeldrain.com/u/5HEWDiYV

Misschien kan iemand die het "Zweuds" machtig is even controleren of dat ook klopt.

Groet

Henk Kruize

nord - recording list.jpg

Beste Henk,

The date is correct. According to the Offshore Radio Museum, Radio Nord began regular programmes at 10-00am on 8th March 1961 and continued on that opening day until 1800 hours.

Mvg,

John C

Geplaatst
  • Populair bericht

Bij KL85 is er elk weekend een Zeezendernacht. Dit van zaterdag middernacht tot zondagmorgen 6u. Elke week stelt Bert Ree deze nacht samen. Nu met dit bovenstaand bericht te lezen misschien interessant om dit even te weten.

De zeezenderhistorie begint in West-Europa in het Noorden bij radio Mercur in 1958. Voor de Zweedse kust start in maart 1961 radio Nord vanaf een schip dat op dat ogenblik de naam Bonjour draagt. Als in 1962 medewerking verboden wordt aan zeezenders in Scandinavië, zwijgt radio Nord. De Bonjour zal later onder de naam Mi Amigo opnieuw opduiken op de Noordzee die in de nacht van 19 maart 1980 tijdens een storm zou zinken. Tijdens de zeezendernacht in de nacht van 18 op 19 maart 2023 horen we op KL85.net, het station voor radioliefhebbers de stemmen van Gert Landin,  Larsan Sörenson en  Kaj Häger. Alle verdere info lees je op: https://kl85.net/de-zeezendertijd/ met dank aan Bert Ree.

• Vincent locked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.