Spring naar bijdragen

"Frisse" kijk op de Britse zeezenders 1964-1968


Marinebroadcasters

Aanbevolen berichten

Heerlijk de uitspraken van de minister voor post en telegrafie.

Ze betalen geen muziek rechten draaien platen van muzikanten die geen geld er voor krijgen.

En de piraten, hij blijft dat doen, storen de reguliere communicatie.

Ik zie zo weer de scene voor me uit de film The Boat That Rocked, de auteur die zijn rol speelt heeft goed gekeken naar dit stukje.

 

Maar vooral dat de overheid er geen controle over had wat er uitgezonden werd.

Dat moest natuurlijk aangestuurd en gefinancierd zijn door de communisten, iets anders kon niet.

Wat een echt westerse zakenman zou niet in zee gaan met deze piraten.

 

Theo

bewerkt door radio tpot
titel film aangevuld
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ze gebruiken rond 25:50 een kaart van Europa uit de 21e eeuw. Geinig om te zien dat "West-Germany" in 1958 net zo groot is als het huidige Duitsland. Verder weet ik zeker dat Tsjechoslowakije nog bestond, net als Joegoslavie en de Sovjet Unie.

Is vast gemaakt door een USA organisatie, die weten in de regel niks van de Europese kaart.

 

Men suggereert dat de Common Market in 1958 begon, maar dat was de Europese Economische Gemeenschap (EEG),

De Common Market, in het Nederlands Europese Gemeenschap voor Kolen en Staal genoemd, opende al in 1953.

 

Kijk als je Wikipedia zo slecht leest, vraag ik me af of de rest ook wel klopt.

Een kerk die gefinancierd wordt door de USA overheid om het mogelijk te maken dat Radio London top 40 muziekplaatjes uitzendt naar de UK? Klinkt toch vreemd.

 

Vanaf 27:30 komt Veronica even in beeld met een jingle die ik nog nooit gehoord heb. Ik bedoel de jingle die je voor "de klapperrrr" kunt horen. Maar ja, ik ben pas in 1969 radio gaan luisteren en toen had Veronica er al 9 jaren op zitten.
De Nederlandse regering wordt even later als huichelaars weggezet omdat "we" last hebben van de Britse zeezenders en er zelf ook 1 voor de kust hebben liggen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6412
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Panthera leo
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.