Spring naar bijdragen

1976-03-06 FelixMeurders-NOSmaal H3


jan V

Aanbevolen berichten

Op 6-3-2024 om 08:27 zei jan V:

1976-03-06  1800-1900  FelixMeurders-NOSmaal  H3  Please login or register to see this link.

gr jan V 

Geweldig, Felix met het zaterdagse NOS-Maal. Ik heb nooit beter geweten dan dat op dat uur de Rock 'n' Roll Methode werd uitgezonden. Maar dit is een gewoon uurtje NOS-Maal. Met Felix dus. 

 

Dank!

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei rauhfaser:

Geweldig, Felix met het zaterdagse NOS-Maal. Ik heb nooit beter geweten dan dat op dat uur de Rock 'n' Roll Methode werd uitgezonden. Maar dit is een gewoon uurtje NOS-Maal. Met Felix dus. 

 

Dank!

Edwin,

 

Rock 'n' roll methode was er nooit tussen 18 en 19 uur.

Volgen s mij was dat altijd tussen 19 en 20 uur.

 

Gerard

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Gerard van den Ende:

Edwin,

 

Rock 'n' roll methode was er nooit tussen 18 en 19 uur.

Volgen s mij was dat altijd tussen 19 en 20 uur.

 

Gerard

Dat is in ieder geval niet waar. De Rock 'n' Roll methode is tot eind 1978 uitgezonden op zaterdag, steeds tussen 6 en 7. Ik weet geen beginjaar. In elk geval van '76 (eind dat jaar) tot '78) Vanaf 1 april 1979 op vrijdag van 7 tot 8. Tot oktober 1982.

 

Edwin

bewerkt door rauhfaser
  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei rauhfaser:

Dat is in ieder geval niet waar. De Rock 'n' Roll methode is tot eind 1978 uitgezonden op zaterdag, steeds tussen 6 en 7. Ik weet geen beginjaar. In elk geval van '76 (eind dat jaar) tot '78) Vanaf 1 april 1979 op vrijdag van 7 tot 8. Tot oktober 1982.

 

Edwin

Edwin,

 

In 1977 en 1978 had de NCRV de hele zaterdag zendtijd van de vroege ochtend tot de late avond. Tussen 18 en 19 uur werd dan het programma Elpee Pop Special uitgezonden. 

Kun jij een specifiek een bepaalde datum noemen uit jouw genoemde periode waarin de Rock 'n' roll methode werd uitgezonden?

 

Gerard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Gerard van den Ende:

Edwin,

 

In 1977 en 1978 had de NCRV de hele zaterdag zendtijd van de vroege ochtend tot de late avond. Tussen 18 en 19 uur werd dan het programma Elpee Pop Special uitgezonden. 

Kun jij een specifiek een bepaalde datum noemen uit jouw genoemde periode waarin de Rock 'n' roll methode werd uitgezonden?

 

Gerard

1976_10_RADIO_0016.thumb.JPG.af7b4fcb6df02f7d08c97e3178ef01c1.JPG

Ik was er net mee bezig. Ik weet dat er in 1974/75 ook incidentele Rock 'n' Roll Methodes zijn geweest op doordeweekse middagen in NOS-zendtijd.

Dat weet ik van toen ik voor een overzicht in het boek van Arjan Snijders (50 Jaar Hilversum 3) alle programmeringen door heb gewerkt. 

Kan die precieze data even niet vinden.

 

Edwin

5 minuten geleden zei Gerard van den Ende:

Edwin,

 

In 1977 en 1978 had de NCRV de hele zaterdag zendtijd van de vroege ochtend tot de late avond. Tussen 18 en 19 uur werd dan het programma Elpee Pop Special uitgezonden. 

Kun jij een specifiek een bepaalde datum noemen uit jouw genoemde periode waarin de Rock 'n' roll methode werd uitgezonden?

 

Gerard


Het is juist omgekeerd. Als regel had de NOS het zaterdagse uur (dat was al sinds de invoering ervan in oktober 1972), bij wijze van uitzondering kreeg de NCRV het af en toe een paar weken in '77 of '78.

 

Edwin

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei rauhfaser:

1976_10_RADIO_0016.thumb.JPG.af7b4fcb6df02f7d08c97e3178ef01c1.JPG

Edwin,

 

Overtuigend bewijs.

Ik denk wel dat de periode dat dit programma tussen 18 en 19 uur werd uitgezonden korter is geweest dat jij in eerste instantie aangaf.

Op een gegeven moment kreeg de NCRV het uur tussen 18 en 19 uur en moest Felix dus verhuizen met het programma.

 

Gerard

 

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

02zaterdag12februari1977.thumb.JPG.e43dd8a85d640b5c116ced363d1585c9.JPG

Zojuist zei Gerard van den Ende:

Edwin,

 

Overtuigend bewijs.

Ik denk wel dat de periode dat dit programma tussen 18 en 19 uur werd uitgezonden korter is geweest dat jij in eerste instantie aangaf.

Op een gegeven moment kreeg de NCRV het uur tussen 18 en 19 uur en moest Felix dus verhuizen met het programma.

 

Gerard

 


Ik kan je bekogelen met nog meer screenshots, maar neem van mij aan dat de NCRV net als alle omroepen een hele dag behalve het NOS-uur had. 

De reden van de verhuizing van de zaterdag naar de vrijdag was dat de NOS besloot de Avondspits tot zes avonden te promoveren en de NOS het uur op vrijdag van 7 tot 8 kreeg. Dat was per 1 april 1979 (zenderkleuring). 

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben er nog wat verder in gedoken hoe het precies zat.

 

Tot 1 oktober 1977 was Felix te horen met zijn Rock 'n' roll methode te horen elke zaterdag tussen 18 en 19 uur.

Toen moest het programma noodgedwongen stoppen omdat de NCRV dat uur kreeg tussen 18 en 19 uur.

En vanaf 1 april 1979 keerde het programma terug op de vrijdagavond tussen 19 en 20 uur als opvolger van het Veronica-uurtje.

 

Hiermede is alles duidelijk.

 

Gerard

 

bewerkt door Gerard van den Ende
  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei Gerard van den Ende:

Ik ben er nog wat verder in gedoken hoe het precies zat.

 

Tot 1 oktober 1977 was Felix te horen met zijn Rock 'n' roll methode te horen elke zaterdag tussen 18 en 19 uur.

Toen moest het programma noodgedwongen stoppen omdat de NCRV dat uur kreeg tussen 18 en 19 uur.

En vanaf 1 april 1979 keerde het programma terug op de vrijdagavond tussen 19 en 20 uur als opvolger van het Veronica-uurtje.

 

Hiermede is alles duidelijk.

 

Gerard

 


Behalve dat ik Rock 'n'Roll Methodes uit februari en april 1978 in mijn bezit heb. En de gidsen ook nog andere info geven. Zoals ik je al zei, ik heb me tien jaar geleden voor 50 Jaar Hilversum III terdege in de materie verdiept. (Deze gids is van 6 mei '78)

0306-05-1978bzaterdag.thumb.JPG.4a32aa944dcdf6adcb35e2079f319e51.JPG

bewerkt door rauhfaser
  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei rauhfaser:


Behalve dat ik Rock 'n'Roll Methodes uit februari en april 1978 in mijn bezit heb. En de gidsen ook nog andere info geven. Zoals ik je al zei, ik heb me tien jaar geleden voor 50 Jaar Hilversum III terdege in de materie verdiept. (Deze gids is van 6 mei '78)

0306-05-1978bzaterdag.thumb.JPG.4a32aa944dcdf6adcb35e2079f319e51.JPG

Edwin,

 

Je hebt gelijk. 

Ik heb het ook nog even via Delpher en De Telegraaf gecontroleerd en het klopt.

 

Het was in een tijd dat ik vooral naar Radio Mi Amigo luisterde op mijn MG-transistor radio, vandaar dat ik er geen geheugen meer bij had dat Felix met dit programma tussen 18 en 19 uur zat.

 

Gerard

bewerkt door Gerard van den Ende
  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 8-3-2024 om 15:08 zei Henk-Anna Loog:

 

Deze is van 6 April 1979... en die was van 19 tot 20 uur... lekker meerocken met Felix Meurders...

Please login or register to see this link.

Rock and Roll Methode - Felix Meurders.

 

Groet

Henk Kruize


De eerste na de zenderkleuring van 1 april 1979 en de eerste op vrijdagavond dus. Van 19.00 tot 20.00 uur, na de Avondspits. 

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6409
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    wega51
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.