Spring naar bijdragen

Draai-jij-of-draai-ik Ted de Braak


Henk-Anna Loog

Aanbevolen berichten

Zojuist zei Theo Jansen:

maat wat mij nou benieuwd heb je nog oude programmas er op staan die het delen waard zijn?

Helaas niet, elke week nam ik als 12 jarige de plaatjes van Ted op en was het bandje vol??? Dan ging het weer gewoon van voor af weer opnieuw. Zo had ik ook een bandje voor de Top 40, elke week de "nieuwe binnenkomers" opnemen en.. was het bandje vol??? Ook hier weer gewoon weer van voor af aan..

De bandjes heb ik nog altijd, maar het is alleen de "opgenomen" muziek....

 

Groet

Henk Kruize

 

europaband_18_r01.jpg

ter meulen post 02.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 30-3-2024 om 13:29 zei Henk-Anna Loog:

In 1967 kreeg ik voor mijn 12e verjaardag een (tweedehands) bandrecorder van het merk "Rhodex", en daar was ik reuze blij mee. Ik bestelde van mijn zakgeld "Europa band" geluidsband bij "Ter Meulen Post" uit Rotterdam en.... opnemen maar. Het apparaat had een prominente plaats in mijn slaapkamer en gekoppeld aan de oude "Erres" radio die ik 3 jaar daarvoor van mijn ouders kreeg toen zij een Philips Bi-Ampli radio kochten, maakte ik veel opnames van de plaatjes die Ted de Braak in zijn Hilversum-3 programma "Draai-jij-of-draai-ik" programma draaide.

Nu, 57 jaar later, zou ik graag nog eens zo'n compleet programma van Ted horen... dus... mijn vraag aan de medeforumleden... Wie, oh wie, heeft nog een opname van dat programma???? Je zou er mij heel blij mee maken.

 

De "Rhodex" recorder heb ik nog altijd, al snel na 1967 braken alle plastic bedieningstoetsen af, liep de motor vast in het hard geworden smeervet, maar een tijdje geleden heb ik 'm gerepareerd en sta nog altijd versteld van het mooie geluid dat ie geeft als ik de oude bandjes (2 sporen) erop afspeel.

 

Groet

Henk Kruize

 

recorder tape - Rhodex F-399.jpg

 

 

 

Om het plaatje nog even compleet te maken: de KRO-gids 'Studio' van 29-2-1968.

 

11donderdag29februari1968.thumb.JPG.2facfb1a65740ac4ffc5b9e758b1f35d.JPG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6413
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    San
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.