Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Featured Replies

Geplaatst
  • Populair bericht

Als je net als ik "verslaafd" bent aan  de Flower Power periode  1966- 1967 dan is deze 2 delige docu een must !

Het beschrijft nauwkeurig hoe de muziek scene was in die tijd.

Je moet wel goed Engels-Amerikaans kunnen volgen maar dan is het ook prachtig.

Geniet er van!

https://www.filemail.com/d/utadbvfpwumwxyq

Juul

Geplaatst

Bijna 2,5 uur nostalgisch filmmateriaal en duidelijke uitleg. Het roept mooie herinneringen op. Ik heb er van genoten. Dank Juul!

groet, Hans

Geplaatst
17 uur geleden zei Hans Hendriks:

Het roept mooie herinneringen op

1967.... ik was 12 jaar oud, ik kreeg op mijn verjaardag een (tweedehands) bandrecorder en met een stapel oude bandjes  en nieuw gekochte "Europa band" bandjes van Ter Meulen Post opnemen maar.... ik was groot fan van de "Veronica Top 40" met Joost den Draaier, zat in de 6e klas van de "grote school" en ging daarna naar de 2e LTS in Eindhoven... Samen met mijn ouders op vakantie naar Engeland.... Mijn interesse voor electronica begon toen ik van een klasgenoot een oude boekje kreeg "Jongens Radio" van uitgeverij "De Muiderkring"... en ... en... nog zoooooooveel meer....

Sweet memories...

Henk Kruize

Geplaatst
  • Auteur
  • Populair bericht

Maak ik ook effe een uitstapje'. De Flower Power tijd was voor mij vooral luisteren naar Big L. Caroline vond ik te Engels in opzet. SRE vond ik ook prima. Ze waren beiden in Hilversum prima te ontvangen.  Ik woonde nog thuis had al wel verkering dat wel. Werken bij Philips in Huizen. "sleutelen" aan hele grote zenders. o.a. 300 Kw. Ik luisterde op een gesloopte, althans bijna, buizenradio.

screen65.thumb.jpg.3eeaa44e3b7b3d7745776494c26e49f9.jpg

Ik had mazzel kwam al vaak bij schoolvriend Ad Bouman die toen al bij Veronica werkte. Dus ik kon vrijelijk grasduinen in de discotheek om al die platen die ik op Big L hoorde op te nemen..........1967 was ook het jaar dat ik na 2 weken "in dienst te hebben gezeten", lichting 67-6,  werd gevraagd door Willem van Kooten om aan boord te stappen bij Veronica.

En dit was m'n bandrecorder toen.

EL35xxx.jpg

bewerkt door Juul

Geplaatst
1 uur geleden zei Juul:

Maak ik ook effe een uitstapje'.

Mooie foto.... met een voor electronica fans kenmerkende "chaos" op tafel. Ivor Tiefenbrun, eigenaar van "Linn" Electronics uit Scotland had ook zo'n "desk", maar hij omschreef het als volgt.... "A clean desk is the sign of a sick mind"... 't is maar hoe je er naar kijkt.

Ook zie ik op de foto nog 2 echte "Witte kat" 4,5 volts batterijen...

Dank voor de mooie herinnering Juul  

Groet

Henk Kruize

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.