Spring naar bijdragen

Serieuze vraag: Audio-archief Hubert van Hoof


rauhfaser

Aanbevolen berichten

Radiovrienden,

 

Even een serieuze kwestie waar ik graag serieuze reacties op krijg.
 

Zoals jullie waarschijnlijk weten, is op Oudejaarsdag 2023 Hubert van Hoof overleden, muziekjournalist (OOR) en exact 50 jaar (1973-2023) radiomaker (Limburg, KRO, terug naar Limburg, 40UpRadio). Landelijk bekend van Op Slag van Maandag en eerder Paraplu en Weg met de Generatiekloof, Hubert On The Air/The Originals.
 

Een naaste van Hubert benaderde mij dat hij het volledige audio-archief van Hubert (programma’s, opnamesessies van artiesten) gedigitaliseerd wil hebben. Het gaat om cassettes, banden en cd’s (mogelijk ook DAT’s) waarop al die materiaal staat. Een bestelbusje vol wel.

Oorspronkelijk zouden een van onze moderators (Vincent) en ik dat in Sittard ophalen en in delen digitaliseren en – via mij – aan hem en aan het Radiotrefpunt digitaal terugbezorgen. Uiteindelijk moet ook de ‘hardware’ terug naar Limburg, maar dat is van later zorg.


Helaas is Vincent momenteel niet beschikbaar voor deze omvangrijke klus. Mijn vraag is wie dit op zich zou kunnen nemen en in de komende maanden dit zou kunnen klaren. Ophalen zouden we bij voorkeur samen doen, voor het digitaliseringswerk heb ikzelf helaas geen middelen, dus dat komt op jou aan.

Voor de duidelijkheid, het betreft hier bijzonder materiaal dat voor de eigenaar, een naaste nabestaande van Hubert, ook grote emotionele betekenis heeft. Ik wil het dan ook niet lukraak afgeven aan de eerste de beste die zijn vinger opsteekt. Ik neem aan dat jezelf wel kunt inschatten of je binnen ons forum als betrouwbare partij kan worden beschouwd.
En als je dat zelf niet kunt, weet je misschien wie wel beschikbaar is.

 

Reacties graag via pm.

 

Edwin

bewerkt door rauhfaser
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.