Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Featured Replies

Geplaatst

Even een vraag n.a.v. de gedeelde link met een uitzending van Frits Spits (dank daarvoor nog, Jan!). 

Frits noemt op het einde "Dit was de Avondspits, Joost kon niet komen". Bij mijn weten is de Avondspits als programma pas op 29-05-1978 officieel gestart. Ik weet dat Frits daarvoor ook al op bepaalde dagen tussen 18:00-19:00 een programma had, afwisslend met Joost den Draaier wat volgens mij NOSmaal heette. Noemde Frits zijn eigen uren dan 'De Avondspits'? Of bedoelde hij dit hier meer in algemene termen (hij zond per slot van rekening uit tijdens de avondspits). Wellicht dat iemand hier iets over kan vertellen....

Geplaatst
1 uur geleden zei arno:

Of bedoelde hij dit hier meer in algemene termen (hij zond per slot van rekening uit tijdens de avondspits). Wellicht dat iemand hier iets over kan vertellen....

Zo heb ik dat ook begrepen Arno.

De programmatitel was dus NOSmaal met, dit keer als vervanger van Joost, Frits Spits.

groet, Hans

Geplaatst

Wel grappig dat Frits hier dan al, wellicht onbewust, de titel noem van zijn succesvolle radioprogramma wat later zou volgen en legendarisch is geworden....

Geplaatst
  • Populair bericht
Op 27-5-2024 om 12:53 zei Hans Hendriks:

Zo heb ik dat ook begrepen Arno.

De programmatitel was dus NOSmaal met, dit keer als vervanger van Joost, Frits Spits.

groet, Hans

Dag Hans,

In mei 1975 was de officiele titel nog steeds 'Joost Mag Niet Eten'(al vanaf oktober 1972). De titel NOS Maal werd gelanceerd op 1 januari 1976. Toen ging Joost van zes naar drie dagen, kreeg Frits de dinsdag en donderdag en Felix de zaterdag.

Joost kreeg in ruil (niet letterlijk) voor zijn kwijtgeraakte NOS-uurtjes twee uur bij de AVRO. Felix begon in de loop van 1976 (in ieder geval na maart) met de Rock 'n' Roll Methode in het zaterdagse uur. 

In het uur wat je hier hoort is Frits nog vervanger op donderdag, dat zou een jaar later zijn vaste dag zijn.

Edwin

bewerkt door rauhfaser

Geplaatst

Dankjewel Edwin en Vincent voor alle uitleg en gedetailleerde informatie. Leuk om te lezen hoe het nu precies zat. Een belangrijk deel hiervan ben ik in de loop van de jaren uit mijn parate kennis kwijt geraakt.

groet, Hans

Geplaatst
  • Populair bericht
56 minuten geleden zei Hans Hendriks:

Dankjewel Edwin en Vincent voor alle uitleg en gedetailleerde informatie. Leuk om te lezen hoe het nu precies zat. Een belangrijk deel hiervan ben ik in de loop van de jaren uit mijn parate kennis kwijt geraakt.

groet, Hans

Op zich heb  ik - althans op dit terrein - een olifantengeheugen. 
Daarnaast heb ik in 2014 ter gelegenheid van 50 jaar Radio 3 /Hilversum 3 alle gidsen doorgenomen ten behoeve van een boek van Arjan Snijders daarover. Alle programmeringen van 3 staan in dat boek en zijn, inclusief toelichtende teksten van mijn hand. Helaas was Arjan niet zo zorgvuldig met de credits, maar dat terzijde. Ik deed dat op basis van de door Vincent aangeleverde scans van alle gidsen tot in de jaren 90. Nog altijd een dankbare bron. 

Dus als je iets wilt weten, shoot!

Heb de tekst over het vrijdagse Felix-uur nog wat aangepast.

Edwin 

bewerkt door rauhfaser

Geplaatst
6 minuten geleden zei rauhfaser:

Op zich heb  ik - althans op dit terrein - een olifantengeheugen. 
Daarnaast heb ik in 2014 ter gelegenheid van 50 jaar Radio 3 /Hilversum 3 alle gidsen doorgenomen ten behoeve van een boek van Arjan Snijders daarover. Alle programmeringen van 3 staan in dat boek en zijn, inclusief toelichtende teksten van mijn hand. Helaas was Arjan niet zo zorgvuldig met de credits, maar dat terzijde. Ik deed dat op basis van de door Vincent aangeleverde scans van alle gidsen tot in de jaren 90. Nog altijd een dankbare bron. 

Dus als je iets wilt weten, shoot!

Edwin 

Dankjewel Edwin. Een mooie 'reminder' naar dat boek dat ik hier in de kast heb staan, maar uit het oog was verloren. Spijtig om dat verhaal over de credits te lezen. Zo hoort het niet te gaan. Ere wie ere toekomt!

Die gidsen waren inderdaad redelijk betrouwbaar en daardoor bruikbaar. Ik heb ze helaas niet meer. Vanaf het 0-nummer had ik bijvoorbeeld alle Veronica gidsen tot en met 1993. Keurig op volgorde enz. in dozen. Zo ook Baffle, Freewave en Radiovisie. Goed bedoelde hulp bij een verhuizing deed alle dozen belanden op de milieustraat. Voor naslag mis ik ze nog regelmatig.

groet, Hans

• Vincent locked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.