Spring naar bijdragen

NOS-TROS-H3 Div..


jan V

Aanbevolen berichten

Even een vraag n.a.v. de gedeelde link met een uitzending van Frits Spits (dank daarvoor nog, Jan!). 

Frits noemt op het einde "Dit was de Avondspits, Joost kon niet komen". Bij mijn weten is de Avondspits als programma pas op 29-05-1978 officieel gestart. Ik weet dat Frits daarvoor ook al op bepaalde dagen tussen 18:00-19:00 een programma had, afwisslend met Joost den Draaier wat volgens mij NOSmaal heette. Noemde Frits zijn eigen uren dan 'De Avondspits'? Of bedoelde hij dit hier meer in algemene termen (hij zond per slot van rekening uit tijdens de avondspits). Wellicht dat iemand hier iets over kan vertellen....

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei arno:

Of bedoelde hij dit hier meer in algemene termen (hij zond per slot van rekening uit tijdens de avondspits). Wellicht dat iemand hier iets over kan vertellen....

Zo heb ik dat ook begrepen Arno.

De programmatitel was dus NOSmaal met, dit keer als vervanger van Joost, Frits Spits.

groet, Hans

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei rauhfaser:


Op zich heb  ik - althans op dit terrein - een olifantengeheugen. 
Daarnaast heb ik in 2014 ter gelegenheid van 50 jaar Radio 3 /Hilversum 3 alle gidsen doorgenomen ten behoeve van een boek van Arjan Snijders daarover. Alle programmeringen van 3 staan in dat boek en zijn, inclusief toelichtende teksten van mijn hand. Helaas was Arjan niet zo zorgvuldig met de credits, maar dat terzijde. Ik deed dat op basis van de door Vincent aangeleverde scans van alle gidsen tot in de jaren 90. Nog altijd een dankbare bron. 

Dus als je iets wilt weten, shoot!

 

Edwin 
 

Dankjewel Edwin. Een mooie 'reminder' naar dat boek dat ik hier in de kast heb staan, maar uit het oog was verloren. Spijtig om dat verhaal over de credits te lezen. Zo hoort het niet te gaan. Ere wie ere toekomt!

Die gidsen waren inderdaad redelijk betrouwbaar en daardoor bruikbaar. Ik heb ze helaas niet meer. Vanaf het 0-nummer had ik bijvoorbeeld alle Veronica gidsen tot en met 1993. Keurig op volgorde enz. in dozen. Zo ook Baffle, Freewave en Radiovisie. Goed bedoelde hulp bij een verhuizing deed alle dozen belanden op de milieustraat. Voor naslag mis ik ze nog regelmatig.

 

groet, Hans

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
  • Treurig 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6466
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Zon
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.