Posted July 20, 2024Jul 20 Popular Post Geachte lezer, Vanmiddag 'op de fiets!' naar een mooi stekkie gefietst! Aan het Dokkumer Grootdiep, ten oosten van Dokkum. Met 'apparatuur' in de fietstassen en een gevulde drinkfles. Op alle LP AM freq. hoorde ik iets en totaal géén storing daar! Ontvanger de XHDATA met Kbc mini loopantenne. Een paar LP freq. noteer ik hieronder: 828 khz Ellen AM, vrij goed te nemen. Er zat wel een station doorheen, uit UK? 891 khz ? zo nu en dan iets audio ? 900 khz Studio AM? Heel zwak audio te horen 1116 khz Backyard, zat wel een UK station doorheen 1179 khz ? lang naar geluisterd, ik hoorde soms (met fading) héél zwak audio, uit UK? 1467 khz Paradijs, zwak en met fading 1485 khz ? lang naar geluisterd, 'klonk als' Ned. muziek met een UK station er doorheen (Zwarte Hond Drachten, was het niet!). Ik heb de XHDATA en loop nog in de berm, vlakbij het water (naast fietspad) gehad... Zo hoorde ik Paradijs (1467 khz) wel beter, maar de andere zwakke signalen niet. Met een groet, HA Edited July 20, 2024Jul 20 by Hotel Amigo
July 20, 2024Jul 20 Wat fijn om te lezen dat je weer op de fiets mag Henk 👍 Dan gaat het weer de goede kant met je op. Theo
July 20, 2024Jul 20 En leuk dat je Paradijs daar nog kan horen. Ik dacht dat er in het Noorden nog andere zenders op de 1467 zaten.
July 20, 2024Jul 20 Hé Henk, Ik lees je bijdragen graag ! Ik heb al eens in het Noorden gewoond (2005 - 2008 Sint Anne) maar altijd vergeten om naar de MG te luisteren
July 21, 2024Jul 21 Author Theo: Ja mooi man, écht kicken! Spul in de fietstassen en weer op de fiets naar een storingsvrije plek. Ruud: De andere stations waren Off Air, zodoende dat ik alleen jou kon ontvangen. Juul: Mooi dat je ze graag leest! Toen ik het rijbewijs haalde, kocht ik mijn eerste auto bij de bekende garage in St. Anne (Simca 1301, een blauwe). De laatste jaren komen we niet zo vaak in St. Anne. Soms naar de Kringloopwinkel. Groet, HA
July 21, 2024Jul 21 1 uur geleden zei Hotel Amigo: Theo: Ja mooi man, écht kicken! Spul in de fietstassen en weer op de fiets naar een storingsvrije plek. Ruud: De andere stations waren Off Air, zodoende dat ik alleen jou kon ontvangen. Juul: Mooi dat je ze graag leest! Toen ik het rijbewijs haalde, kocht ik mijn eerste auto bij de bekende garage in St. Anne (Simca 1301, een blauwe). De laatste jaren komen we niet zo vaak in St. Anne. Soms naar de Kringloopwinkel. Groet, HA Wij hebben gewoond op-aan De Nije Kamers. Maar na ruim 2 jaar weer terug naar het midden van het land waar alle familie woonde.
July 22, 2024Jul 22 Author 18 uur geleden zei Juul: Wij hebben gewoond op-aan De Nije Kamers. Maar na ruim 2 jaar weer terug naar het midden van het land waar alle familie woonde. Juul: Dat is vlakbij het autobedrijf, waar ik mijn eerste auto kocht.... 1485 Khz: Zie: https://radiolasvegas.jouwweb.nl/ 1485 Khz AM, Live, Zaterdag 'Midden Groningen Am' Ik denk dat ik bovenstaand station heb ontvangen! Dát lukt me hier (thuis) écht niet, i.v.m. storing/ruis.😥 Groet, HA
October 6, 2024Oct 6 Author Bevestiging én aanvullingen! Gistermiddag was ik weer op bovenstaande locatie en het was prachtig weer!! En weer hoorde ik het onbekende station op 1485 khz. Waarom geen stations naam (id)?? Ik heb hulp gehad van TPot, het moet toch wel: Las Vegas zijn die ik daar hoorde! 1467 khz Paradijs, zwak en met fading (zie log bovenaan) 1179 khz ? lang naar geluisterd, ik hoorde soms (met fading) héél zwak audio, uit UK? (zie log bovenaan) Gisteren, aanvullingen: 747 khz Impact AM, prima (met loop!) Radio Emmeloord was Off Air 801 khz Jong Europa, goed (met loop!) en fading 819 khz Hercules, goed 846 khz MCB, goed 918 khz TPot, goed 1179 khz Radio 220, goed 1224 khz Radio 1224, goed (met loop) en fading, vermoedelijk omdat DLite er onder zat te drukken 1224 khz DLite AM, goed (met loop en meer naar 'het oosten' gedraaid) 1332 khz Monique, goed (met loop) 1467 khz Vliegende Hollander, prima (met loop!) 1485 khz Las Vegas, redelijk (met loop) veel hinder van UK station ook op 1485 khz. Groet, HA Edited October 6, 2024Oct 6 by Hotel Amigo