Posted February 11Feb 11 Popular Post Een van de groten van de Nederlandse (pop-) radio overleden: Vincent van Engelen, op 77-jarige leeftijd. Wat een rij prachtige, mooie, anarchistische, progressieve, poëtische en ondeugende radio is er door hem maar vooral onder zijn verantwoordelijkheid gemaakt bij met name KRO en NOS. Rockdreams, Rocktempel, K-Rock Des Engels e.v.a. door hemzelf. En toen hij de baas was van de KRO-woensdag (april 1979 tot oktober 1983) ook Rauhfaser (later opgevolgd door Krachtvoer) Stampij, de Noen Show, Demo, Weeshuis van de Hits, Manneke Pop. Hij zette voor het eerst Hubert van Hoof achter de microfoon. Vincent was een chef die zijn programmamakers de ruimte gaf, in de wetenschap dat wie radio kon maken zelf zou zorgen dat het goed was. De KRO-woensdag was tussen 1979 en 1983 (en de late zondagavond) een oase van prachtige muziek. Wat heb ik daar veel moois leren kennen. Tot Henk Bouwman lang genoeg aan zijn stoelpoten had gezaagd en vriendje Peter Koelewijn binnenhaalde. RIP Vincent van Engelen. Hieronder een typisch uurtje Vincent op 3, zondagnacht van 4 tot 5. Van wave tot klassiek. https://we.tl/t-dfpDzON40A Edited February 11Feb 11 by rauhfaser
February 11Feb 11 Een ware radiomaker met pure liefde voor muziek.....Tijdens zijn KRO-tijd stemde ik vaak af op zijn progamma's evenals op die van Hubert van Hoof die ons eerder is ontvallen....en zo verdwijnen langzaam mijn favoriete en toegewijde radiomakers uit mijn jeugd....
February 12Feb 12 Author 23 uur geleden zei arno: Een ware radiomaker met pure liefde voor muziek.....Tijdens zijn KRO-tijd stemde ik vaak af op zijn progamma's evenals op die van Hubert van Hoof die ons eerder is ontvallen....en zo verdwijnen langzaam mijn favoriete en toegewijde radiomakers uit mijn jeugd.... Hubert werd door Vincent aangenomen in 1979 voor de Noen Show (tot 1981). Daarna werd hij muzieksamensteller ('Paraplu') en nota bene chef (tegen zijn zin) toen Vincent weg moest. Hij werd er doodongelukkig van en smeekte of hij weer programma's mocht maken. Dat leidde per 1 januari 1985 tot Op Slag van Maandag. Tot najaar 1992. Edwin