Geplaatst 23 april23 apr In de jaren 80 (mijn periode dat ik luisterde dus) was er het fameuze radioprogramma Tros Sesjun.Ik heb daar ooit veel opnames van gehad maar door spelingen van het lot en het leven heb ik de betreffende audiocassettes niet meer.Heel erg in het bijzonder ben ik nu op zoek naar opnamen van een optreden van Tania Maria, die dus optrad in Nick's Vollebregt's jazzcafé. De datum weet ik niet meer.Iemand tips? Of in het bezit van deze opname?Wat breder: is er iemand met een archief, dat ik eens (digitaal) zou mogen doorbladeren?
Geplaatst 24 april24 apr In het kader van tips: het is allemaal naar het Nederlands Jazzarchief gegaan, wellicht kun je daar eens te rade gaan? Op 04-12-2016 was Cees Schrama te gast in het SBS programma "de nalatenschap" waar deze vraag ook wordt gesteld en beantwoord. Helaas blokkeert YouTube de video ivm auteursrechten. Ik was goed bevriend met hem, we hebben jaren vlak naast elkaar gewoond. Er lagen altijd 2 boeken onder de salontafel met de inhoud van de programma's en heb ze wel eens ingezien. Cees Schrama in "de nalatenschap" alles naar het Ned. Jazzarchief.
Geplaatst 24 april24 apr Ik weet dat bijna alles ligt opgeslagen bij Beeld & Geluid in Hilversum. Bij de TROS hebben we verder niks bewaard op papier, helaas.En Dick de Winter en Cees zijn er helaas niet meer.En de persoon op de foto is niet Dick of Cees.Juul ( ex TROS radio ) 24 april24 apr bewerkt door Juul
Geplaatst 24 april24 apr Ter verduidelijking, op de foto de presentator van het programma. Hij brengt een deel van het papieren archief naar het Ned. Jazzarchief.De video delen is niet mogelijk.
Geplaatst 28 april28 apr Het Nederlands Jazz Archief (NJA) lijkt niet alle audio van Sesjun te hebben. Ze zeggen dat ze maar 350 van de 1500 uitzendingen kunnen vinden. Of ze ook bij Beeld en Geluid hebben gekeken, of hun licht eens hebben opgestoken bij Juul, dat weet ik niet.In ieder geval: het NJA is een zoekactie begonnen om opnamen van ontbrekende afleveringen terug te vinden. Link naar de NJA-site:Het NJA zoekt alle opnamen van TROS Sesjun – helpt u mee?Hoop dat dit helpt.
Geplaatst 28 april28 apr Ik heb het hele TROS audio archief op "papier". Dus data en bandnummers. En als er wat bewaard is zouden ze bij B&G dat ook moeten hebben.Een snelle zoektocht in m'n TROS archiefje leverde 419 banden - DAT's op.En de eerste band die bij B&G zou moeten liggen komt uit 1973. Maar daarna zijn er wel eens tapes "uitgeleend" en nooit meer teruggekomen.In september 1996 was ik "de producer van dienst" en ontmoette ook mooi Georgie Fame en bandleider Henk Meutgeert in Nick Vollebrecht-Laren nh. en ging op de foto. 28 april28 apr bewerkt door Juul
Geplaatst 19 september19 sep On 4/23/2025 at 11:31 PM, Ronald Falke said:Heel erg in het bijzonder ben ik nu op zoek naar opnamen van een optreden van Tania Maria, die dus optrad in Nick's Vollebregt's jazzcafé.Ik heb nooit gehoord dat Tania ooit in het mooie dorp Laren heeft opgetreden. Wel heb ik de Sesjun opname met commentaar van Cees Schrama van haar in Paradiso. Een herhaling daarvan werd op 20 mei 2004 uitgezonden (aflevering 1599).Overigens hier heb je het hele Paradiso concert (zonder commentaar): 19 september19 sep bewerkt door Roel Dickse YouTube url vervangen door de delen-link
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.