Geplaatst 17 juni17 jun Gisteren op 16 juni 2025 is Cor Doesburg overleden. Cor was muziektechnicus en hij was ook de bedenker van de 'Doesburgse-schijf', die het monteren op band bij een Telefunken M15 recorder een stuk eenvoudiger maakte. Later heb ik Cor meegemaakt als studiochef in het Muziekpaviljoen.Ik weet nog goed toen ik in 1974 van Veronica “overkwam” en met techn. Jan de Jong † in het Muziekpaviljoen spots aan het maken was voor Tom Mulder - H’sum 3. Samen met Jan, bediende we de M15’s. Cor kwam binnen en zei;” Hier gaat het goed zie ik”……………………….Want je weet een programmamaker met z’n vingers aan de apparatuur was not done. Maar Cor had er geen problemen mee.Ik ontmoette hem in 2021 nog tijdens DMW (DutchMediaWeek) en het was weer als vanouds. Erg hartelijk en fijn om Cor nog te ontmoeten en te spreken. Z’n dochter bracht hem.Toen maakte ik deze mooie foto, “Cor en de Doesburg schijf”. Een legendarische man, Cor. Cor is 93 jaar geworden.Hier een foto van Cor die kijkt naar z'n uitvinding op de M15. Iedereen die wel eens met een M15 gewerkt, die bij de Omroep vandaan komt, heeft herkent dit wel. 17 juni17 jun bewerkt door Juul
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.