Geplaatst 23 juni23 jun Omdat de discussie hieronder een andere is geworden dan mijn vraag heb ik het onderwerp veranderd. 24 juni24 jun bewerkt door Ben
Geplaatst 23 juni23 jun Zal geen beste ontvangsr geweest zijn op 96.6 vlak naast Hilversum 3 op 96.8 Lopik.
Geplaatst 24 juni24 jun Moet goed te doen zijn met een redelijke ontvanger Ruud, als je nu zo bekijkt hoe de boel op elkaar gepropt zit.Dan red je het niet met een ontvanger van bv Philips uit de jaren 70 van zo een mooie hoekmodel.(waar stond zo iets vroeger niet?)Theo
Geplaatst 24 juni24 jun Zo rond 1980 zat de BFBS op 96.5 vanuit Langenberg in Duitsland. Precies tussen Lopik en Markelo H3 in, maar met goede condities kon ik hem wel ontvangen in Hilversum. Dat was dan wel op een gerichte 8-elements Füba antenne.Nou is dat verschil nog 300 kHz ipv 200 en dat is wel ongeveer het minimum wat je nodig hebt om twee zenders te kunnen scheiden, zeker met kwalitatief mindere ontvangers. Sommige stations hebben ook lokale steunzenders op 300 kHz afstand van de hoofdzender, ik meen dat BNR naast 100.1 ook op 99.8 zit.
Geplaatst 24 juni24 jun In Doetinchem kon ik BFBS op een buizen radio met simpele antenna niet ontvangen, op een goede dure portable wel. Maar dat is 300 kHz afstand. Steunzenders is een ander verhaal, dan is de hoofd of andere zender al zwakker. 200 kHz is wel erg krap, op afstand binnen primair verzorgings gebied van stoorder. In de America, s is 200 de kanaals afstand maar worden nooit 2 zenders in hetzelfde gebied vlak naast elkaar geplaatst.
Geplaatst 26 juni26 jun Wat later "ingeschakeld", vraag ik me af waarmee dit draadje begon?Waarop reageert Ruud?Wat was de vraag van Ben?Op 96,6 zond in 1987 uit: RTBF R3 vanuit Anderlues met 50 kW.Rink
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.