Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Radio Caroline April 1974 21:28-22:35 Andy Archer with ELP special and his personal Top 5

Featured Replies

Geplaatst
  • Populair bericht

Dit is een opname uit het archief van Eugene Bruggeman. De opname is gemaakt voor 9 April, zou ook van eind Maart kunnen zijn. Andy draait z'n persoonlijke Top 5 na een Emerson, Lake & Palmer special. Mocht je de datum van deze uitzending weten, laat me dan dan svp weten. Op het moment van uitzending stond de LP Brain Salad Surgery van ELP op nummer 28 in de LP Top 40 van Caroline.

Radio Caroline April 1974 21:28-22:35 Andy Archer with ELP special and his personal Top 5

Update - Inmiddels weet ik dat dit op woensdag is uitgezonden en dat zou heel goed 3 April kunnen zijn

bewerkt door Ben

Geplaatst
  • Populair bericht

Dag Ben,

woensdag 9 april 1974 bestaat niet, dan moet het 10 april 1974 zijn.

*) wat speurwerk:

23 maart 1974 werd besloten om een top 40 album chart te gaan gebruiken

https://www.offshoreradio.co.uk/archer1.htm

De eerste top 40 album chart verscheen in april 1974. Datum onbekend. Datum uitzending ook onbekend.

De Lp van ELP op nummer 28 wordt in deze eerste top 40 album chart niet genoemd.

https://www.offshoreradio.co.uk/chart191.htm

Op 29 minuten in de opname wordt verwezen naar het concert van ELP in London. Dat werd gehouden op 18-21 april.

https://concerts.fandom.com/wiki/ELP

https://www.youtube.com/watch?v=coyQHBINn0I

Op donderdag 11 april 1974 ging Andy Archer voor verlof van één week van boord. Het programma Schools Out tussen 21:00-23:00 werd overgenomen door Brian Anderson. Deze uitzending zit in het archief. Brian begint om 21:00 met Tom Clay - What the World Needs Now. Na afloop zegt hij dat deze plaat de afgelopen dagen vaker is gedraaid vanwege de omstandigheden. Wát die waren weet ik niet. Wel stond deze plaat om 22:00 uur op nummer 5 in de Personal Top 5 van Andy Archer. Dus die relatie zou kunnen kloppen!

De uitzenddatum moet dus kort voor 11 april liggen. Een exacte datum heb ik niet kunnen achterhalen.

groet, Hans

Geplaatst
  • Auteur

Bedankt voor je research en correctie, Hans. Ik had ook al op de website van Jon zitten kijken. Andy feliciteert iemand, die op 9 April jarig is. Als dit op 10 April uitgezonden zou zijn dan zou hij misschien verjaardag gisteren of zo gezegd hebben maar misschien ook wel niet. Ik heb nog een andere opname gevonden, op basis waarvan ik vermoed dat deze op woensdag is uitgezonden. Ik ben daar nog mee bezig, ik zal die morgen uploaden. Wordt vervolgd!

Geplaatst
  • Populair bericht

I have found another recording dated 7th April 1974 in my archive in which Andy Archer talks about the ELP special two weeks ago and refers to another one coming up on 24th April (in two weeks time) for two hours. Go to 11:00 on the recording.

https://www.mediafire.com/file/4ovseoj5s94b6cr/07041974+2100-2200+AndyArcher(37min).mp3/file

Just found it referenced in a Free Radio news sheet.....27th March 1974 An Emerson lake and Palmer Special aired from 9-10 pm. So, thats the date 27th March 1974!

bewerkt door scotty

Geplaatst
  • Auteur

Thanks very much for your research, Ian!

That is very well possible. In the notes of Andy Archer (that Jon has published on his website), is stated that the decision to start the Album Top 40 was made on March 23rd. Andy mentions in the Top 40 program, which with this info must have been broadcast on March 26, that he just arrived back on board and has been in the UK for a week. Although he does not mention the meeting with Ronan.

What now does not match anymore is that Andy mentions that he will be in the UK in 10 days, but he only returned to the UK on April 11th (Hans found this info in one of the recordings in his archive).

Does Free Radio News mention that the ELP special has been or will be broadcast on Marh 27, do you know?

Geplaatst
  • Populair bericht

Hi Ben

It stated that the ELP special

was broadcast on the 27th March. I would say the dates for both recordings are 100%.

IMG_3863.jpeg

IMG_3864.jpeg

Geplaatst
  • Auteur

Thanks, Ian, that indeed answers my question! I'm a bit surprised that the first edition of the Album Top 40 is not mentioned.

Geplaatst
  • Auteur

Unfortunately I'm not able to change my initial posting anymore. I have changed the name of the file on MF.

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Antwoord op deze discussie...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.