Geplaatst 27 juli27 jul Populair bericht Zat vanmorgen naar deze opname te luisteren en misschien wel leuk, Marc Jacobs heeft een fotoserie gepubliceerd en op 1 van die foto's zie je Marc aan dek "in bad" in een oude vrieskist. In deze opname, op 1uur 47 minuten heeft Marc het daarover. En, het was de 600ste Baken 16. Leuke Nostalgie van alweer 46 jaar geleden, 1979 was een heel leuk "zeezender" jaar... In die zomer met mijn toenmalige echtgenote regelmatig naar het strand gegaan, Scheveningen, radiocassette recorder mee met een aantal lege cassettes en opnemen tijdens de wandeling.... En het weer???? Dat was triest, dieptriest, veel, heel veel regen en als het niet regende dan striemde op het strand het zand in je ogen... heerlijk!!! En onvergetelijk... "rare jongens, die zeezenderfreaks" zou Asterix zeggen, gelukkig had mijn echtgenote alle begrip voor mijn "enigszins vreemd gedrag door die bootjes op zee".Radio Caroline 27-7-79 12-14 uur - Baken 16 nr.600 14-15 uur Rene van Elst.pixeldrain09 790727 1200-1500 Jacobs-vanElst-Baken16-afl600-19tig.mp3This file has been shared with you on pixeldrainFijne ZondagHenk Kruize
Geplaatst 27 juli27 jul Dankjewel Henk.Jouw 'enigszins vreemd gedrag door die bootjes op zee' heeft toch maar mooi geresulteerd in deze opname! Dank voor het delen!
Geplaatst 29 juli29 jul Populair bericht Ik had een beetje (veel) dezelfde ziekte van Henk.Iedere zondag nam ik de top 40 of zo op met mijn microfoon voor de radio. Iedereen in huis moest dan maar stil zijn.Ieder liedje opnemen dan proberen om op tijd te stoppen, om de babbel van de DJ niet mee te hebben.Mooie tijden waren dat. Ik was nog te jong om te beseffen dat het soms zo gevaarlijk was op die zee.Dat de MV Mi Amigo in zo'n slechte staat verkeerde.Nu, ligt ze al meer de 45 jaar onder water.Maar ik heb nog altijd dat scheepje op mijn bureaublad staan.GroetjesRicky
Geplaatst 29 juli29 jul Auteur Populair bericht 7 uur geleden zei Ricky:Ik had een beetje (veel) dezelfde ziekte van Henk.Hey Ricky,Leuk om je reactie te lezen, tja, wat hadden we na 31 Augustus 1974 als "radio liefhebber" nog op de radio in Nederland? "Hilversum 3"?? Je hield ervan of je gruwde ervan, de invulling was door omroepen die of serieus op 3 bezig waren of die het helemaal niet zagen zitten met "popmuziek" en ons met de meest bizarre programma's bestookten. Voor mij was het grootste dieptepunt op Hilversum 3 de EO met zijn "Muzikale fruitmand" op Vrijdagmorgen, er zullen best wel liefhebbers van zijn, maar voor mij was het bagger eerste klas. Dus .... als "zeezenderfreaks" stemden we in 1979 af op Caroline, Mi Amigo en DelMare.Toch geeft het me een goed gevoel dat nog steeds, na al die jaren, 1979 is uiteindelijk al weer 46 jaar geleden, meer dan een half mensenleven, er nog steeds mensen zijn die deze programma's van de zeezenders nog steeds willen "herbeluisteren".In al die jaren is er veel veranderd, 1979, ik was 24 jaar, nu ben ik 70, mijn toenmalige echtgenote is al meer dan 13 jaar geleden overleden, de wereld ziet er totaal, maar dan ook totaal anders uit.... maar onze oude bandjes en cassettes luisteren we nog steeds met plezier af.En dat maakt het leven mooi.....groetjesHenk Kruize 29 juli29 jul bewerkt door Henk-Anna Loog
Geplaatst 29 juli29 jul 4 hours ago, Henk-Anna Loog said:Hey Ricky,Leuk om je reactie te lezen, tja, wat hadden we na 31 Augustus 1974 als "radio liefhebber" nog op de radio in Nederland? "Hilversum 3"?? Je hield ervan of je gruwde ervan, de invulling was door omroepen die of serieus op 3 bezig waren of die het helemaal niet zagen zitten met "popmuziek" en ons met de meest bizarre programma's bestookten. Voor mij was het grootste dieptepunt op Hilversum 3 de EO met zijn "Muzikale fruitmand" op Vrijdagmorgen, er zullen best wel liefhebbers van zijn, maar voor mij was het bagger eerste klas. Dus .... als "zeezenderfreaks" stemden we in 1979 af op Caroline, Mi Amigo en DelMare.Toch geeft het me een goed gevoel dat nog steeds, na al die jaren, 1979 is uiteindelijk al weer 46 jaar geleden, meer dan een half mensenleven, er nog steeds mensen zijn die deze programma's van de zeezenders nog steeds willen "herbeluisteren".In al die jaren is er veel veranderd, 1979, ik was 24 jaar, nu ben ik 70, mijn toenmalige echtgenote is al meer dan 13 jaar geleden overleden, de wereld ziet er totaal, maar dan ook totaal anders uit.... maar onze oude bandjes en cassettes luisteren we nog steeds met plezier af.En dat maakt het leven mooi.....groetjesHenk KruizeBeste Henk,In those days the DJ's appeared to enjoy the job they were doing, especially on programmes like Baken 16. With Hilversum 3, I think the best programme was TROS's Nachtwacht. The DJ's were more relaxed and seemed to play music they actually enjoyed.Mvg,John C
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.