Geplaatst 28 juli28 jul Populair bericht Onze gewaardeerd forumlid Helmut vroeg aan mij om hier in de UK bovenstaande radio (de GEC Gemini G824 transistor radio) via Ebay UK te bemachtigen:Waarom wilde Helmut deze radio zo graag hebben?Wel....hierom:ge-etst in het plastic: de zenders Luxembourg en Caroline! Ook een specifiek intern antennesysteem schijnt uniek te zijn!De radio komt zsm naar je toe, Helmut!Plaatjes met toestemming van Helmut
Geplaatst 28 juli28 jul Omnivoor,Hoe zit dit in elkaar?Kent deze radio 2 middengolfbereiken?één van 550 tot 200 meteren één van 211 tot 180 meter?Rink 28 juli28 jul bewerkt door Rink Hof
Geplaatst 29 juli29 jul Auteur Dit is wat Helmut mij mailde, Rink:"Het is een wat langer verhaal. Op de schaal maar niet direkt zichtbaar staat Caroline. Ik heb deze radio's verzameld .........Maar deze radio is ook nog technisch interessant. Het heeft ook kortegolf maar geen telescoop antenne voor KG. Alle drie bereiken LG, MG en Kortegolf worden met een Ferritantenne ontvangen. Dit is zeldzaam. Het heeft ook een buitenantenne aansluiting. En nog meer maar dat ben ik alweer vergeten."Omni: "Op de dial had ik Luxembourg EN Caroline gezien, ge-etst in het [perspex. Ed.] plastic, bijna niet te zien! Vind je het goed als ik wat foto's van de radio op Radiotrefpunt zet?"Helmut: "Ja Omni, dat was de door mij vergeten punt.Deze radio heeft 2 MG banden. Heb je ook niet zó vaak. Natuurlijk kun je foto's plaatsen. Dat zal leuk zijn. Ik wens je een prettige weekeinde. Totvolgende week. Helmut"
Geplaatst 29 juli29 jul Dank je Omnivoor.Uit de aanduidingen Home, Light en Third concludeer ik dat deze radio uit het Engelse zeezendertijdperk dateert. Na sluiting van de (meeste) zeezenders in augustus 1967 zette de BBC deze namen aan de kant en voerde BBC Radio 1, 2, 3 en 4 in. Dat was in sept of okt 1967.Omdat alleen Caroline er op staat, kan hij uit 1964 of uit september 1967 geweest zijn.
Geplaatst 29 juli29 jul Bij nader inzien alleen 1964. Piet meldde onlangs dat beide Carolines in 1967 op "259" zaten.
Geplaatst 29 juli29 jul Volgens Radio museum is het toestel van 1965. Het ontwerp kan dan van 64 zijn.Er was nog een ander merk met precies hetzelfde model.
Geplaatst 30 juli30 jul Als Caroline op 259 staat kan het alleen maar van na april 1966 zijn. Voor die tijd zaten de beide Carolines immers op 199 meter.Piet.Update: Sorry, opmerking was bedoeld voor andere posting. 31 juli31 jul bewerkt door Piet van der Vooren
Geplaatst 30 juli30 jul Caroline staat op deze radio duidelijk op 199 meter. Dus dan zou het van voor 66 zijn en is 1965 niet onlogisch.
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.