Geplaatst 30 juli30 jul Populair bericht Ik ben aan het uitzoeken welke oude cassettebandjes van mezelf ik nog niet digitaal heb en stuitte op deze opname:HIII NOS 181080 1702-1707 National Hitparade fragmentHans spreekt deze text als introductie:NOS Radio Hilversum 3 We kennen allemaal Felix Mendelssohn-Bartholdy, componist.Felix de Kat, stripfiguur.Félix Lévitan, Tour de France-baas.Felix Cavalier, organist van The Young Rascals.Felix Meritis, Latijn voor Gelukkig door Verdienste.Felix Huizinga, van de radio.Felixstowe, Engelse havenplaats.En Félix Houphouët-Boigny, president van Ivoorkust.Maar hoe bekend is Felix Meurders?Ik vind dat een prachtige intro, vooral ook door de stem van Hans en de muziek eronder. Ik vraag me af wie die teksten maakte, Hans zelf, Felix of iemand anders? Al die intro's van Hans zijn op zichzelf al het aanleggen van een verzameling waard. 30 juli30 jul bewerkt door Ben
Geplaatst 30 juli30 jul Populair bericht Dag Ben,Denk dat Hans ze zelf maakte. Luister maar naar dit fragment uit de podcast 100 jaar Radio (AFL7) waar Hans te gast is.pixeldrain100jaar-Radio_E07_met_HansHogendoorn.mp3This file has been shared with you on pixeldrainGroet, Rick
Geplaatst 30 juli30 jul Auteur Populair bericht Dankjewel, Rick. Goed gevonden van je!Ik heb nog zo'n intro gevonden op een andere cassette:HIII NOS 310880 1703-1708 Nationale HitparadeDit is de tekst, die Hans spreekt:NOS Radio Hilversum 3 De geleerden zijn het er niet over eens. Aan wie mogen we de boekdrukkunst toeschrijven? Koster of Gutenberg? In elk geval heeft Edison het patent op de gloeilamp. Bell is de uitvinder van de telefoon.Nobel heeft dynamiet op zijn geweten. De rekenmachine is een vondst van Pascal. Schwarz heeft het buskruit uitgevonden.En radio is een creatie van Marconi. Maar wie heeft de nationale hitparade verzonnen? Toch niet Felix Meurders?
Geplaatst 30 juli30 jul Ik ken Felix the cat, Felixstowe èn Felix Meurders !Maar die 6 andere Felix-en? Nooit van gehoord! :-)Rink
Geplaatst 31 juli31 jul Auteur Populair bericht Ik kwam er nog één tegen:NOS 27-07-1980 17:00-17:37 Felix Meurders Nationale Hitparade 46-28NOS Radio Hilversum 3Staat FM voor Frequentiemodulatie, Force Majeure, Ferry Maat, Fraai Middelburg, Fleetwood Mac, Frisse Moed, Fata Morgana, of betekent FM gewoon Felix Meurders?
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.