Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

TROS Radio 3FM - Daniël Dekker - Poster - De Engelse top 100 deel 1

Featured Replies

Geplaatst
55 minuten geleden zei Vincent:

Mm. Dat is raar Hans. De aanname van mij dat het december 1999 zit hem in de intro van Daniel Dekker. Radio 2 is druk bezig met de samenstelling van de Millenium Top 2000. Dat was tussen Kerst en Oud&Nieuw 1999.

Klopt Vincent, ik heb dat ook gehoord. Ik heb de historie van de Top 2000 niet paraat, maar wellicht dat ze in die tijd zijn begonnen om de luisteraars te mobiliseren c.q. warm te maken voor dat evenement eind van het jaar 1999. Ik heb voor de zekerheid ook opgezocht de start van het vredesoverleg over Kosovo in Rambouillet in Frankrijk. De opening was op zaterdag 6 februari 1999. Je hoort dit item ook terug in het nieuws om 22:00 uur. ('in Frankrijk werd vanavond het vredesoverleg ...')

Geplaatst
  • Auteur
  • Populair bericht

Dan is het duidelijk Hans. Dank je voor het uitzoeken.

Toegevoegd op Radiopedia: https://radiopedia.nl/wiki/Lijst_van_Poster_uitzendingen_in_1999

Deze Poster aflevering kende ik overigens nog niet, dus een mooie aanvulling. Mocht iemand het tweede deel hebben, dan is die van harte welkom!

Geplaatst
Op 4-11-2025 om 19:26 zei Vincent:

Dan is het duidelijk Hans. Dank je voor het uitzoeken.

Toegevoegd op Radiopedia: https://radiopedia.nl/wiki/Lijst_van_Poster_uitzendingen_in_1999

Deze Poster aflevering kende ik overigens nog niet, dus een mooie aanvulling. Mocht iemand het tweede deel hebben, dan is die van harte welkom!

Het idee voor die Top 2000 van toenmalig zenderbaas Kees Toering stamt van eind 1998, begin 1999. In eerste instantie zagen de deejays het niet zitten, maar toen men om was, werd het een item dat het hele jaar door in alle programma's terugkeerde. In elke uitzending zat een luisteraar met zijn of haar 'Millenniumplaat'. Uit die basislijst van álle millenniumplaten werd eind '99 de eerste Top 2000 samengesteld. Vandaar dat er de eerste keer ook lekker veel minder voor de hand liggende platen in stonden, in plaats van die eeuwige grootste gemene deler.

Edwin

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Antwoord op deze discussie...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.