Geplaatst 19 november19 nov Populair bericht Dit zijn een zestal opnamen uit het privé archief van wijlen Harmen Siezen.Het zijn verslagen van en terugblikken op de volgende etappes in de Tour de France in 1964:Tour de France 27 Juni 1964 - 6de etappeTour de France 28 Juni 1964 - 7de etappeTour de France 2 Juli 1964 - 11de etappeTour de France 3 Juli 1964 - 12de etappeTour de France 8 Juli 1964 - 16de etappeTour de France 12 Juli 1964 - 20ste etappeDe verslaggever in de meeste reportages is Leo Pagano. In één van de reportages zit ook een stuk Belgische verslaggeving.Tour de France verslag 1964 - Etappe 6,7,11,12,16,20 Leo Pagano en anderenAlle details van deze en andere etappes van Tour de France 1964 kun je hier vinden : https://dewielersite.com/tour/ritfiche.php?ritid=127933De kans is groot dat ik dit zelf allemaal live gehoord heb in die zomer van 1964. En dat terwijl ik achter mijn vader aan kroop in onze bomenkwekerij. De zomer was de tijd voor het oculeren, ook wel schildenten genoemd. Dat is een methode voor het vermeerderen van planten waarbij een enkel "oog" (knop) van een gewenste plant wordt ingeënt op een onderstam van een andere plant. Mijn vader plaatste het oog op de onderstam en ik bond dan een elastiekje om oog en stam zodat het oog goed vast op de stam werd gehouden en er geen regenwater tussen zou kunnen komen.Terwijl we dan zo aan het oculeren waren stond de transistorradio op de Tour de France afgestemd. Dat was zo'n radio:
Geplaatst 19 november19 nov 1 uur geleden zei Ben:De kans is groot dat ik dit zelf allemaal live gehoord heb in die zomer van 1964. En dat terwijl ik achter mijn vader aan kroop in onze bomenkwekerij. De zomer was de tijd voor het oculeren, ook wel schildenten genoemd. Dat is een methode voor het vermeerderen van planten waarbij een enkel "oog" (knop) van een gewenste plant wordt ingeënt op een onderstam van een andere plant. Mijn vader plaatste het oog op de onderstam en ik bond dan een elastiekje om oog en stam zodat het oog goed vast op de stam werd gehouden en er geen regenwater tussen zou kunnen komen.Brugklas Biologie....komt weer boven water drijven voor mij...het leerboek heette Kernbiologie (in dit geval deel 1 "plantkunde" e.d.)
Geplaatst 19 november19 nov Auteur Leuk, Omni! Samen met enten (of griffelen) waren het toen dé twee manieren om bepaalde soorten te vermeerderen (zaaien kon niet en weefselculturen bestonden nog niet). Ik herken dat boek maar twijfel of ik er zelf ook les uit heb gehad. Ik ging in de zomer van 1967 naar de middelbare school en ik denk dat dit toen mijn boekenlijst was voor Biologie:
Geplaatst 9 uur geleden9 u. Op 19-11-2025 om 09:17 zei Ben:Dit zijn een zestal opnamen uit het privé archief van wijlen Harmen Siezen.Het zijn verslagen van en terugblikken op de volgende etappes in de Tour de France in 1964:Tour de France 27 Juni 1964 - 6de etappeTour de France 28 Juni 1964 - 7de etappeTour de France 2 Juli 1964 - 11de etappeTour de France 3 Juli 1964 - 12de etappeTour de France 8 Juli 1964 - 16de etappeTour de France 12 Juli 1964 - 20ste etappeDe verslaggever in de meeste reportages is Leo Pagano. In één van de reportages zit ook een stuk Belgische verslaggeving.Tour de France verslag 1964 - Etappe 6,7,11,12,16,20 Leo Pagano en anderenAlle details van deze en andere etappes van Tour de France 1964 kun je hier vinden : https://dewielersite.com/tour/ritfiche.php?ritid=127933De kans is groot dat ik dit zelf allemaal live gehoord heb in die zomer van 1964. En dat terwijl ik achter mijn vader aan kroop in onze bomenkwekerij. De zomer was de tijd voor het oculeren, ook wel schildenten genoemd. Dat is een methode voor het vermeerderen van planten waarbij een enkel "oog" (knop) van een gewenste plant wordt ingeënt op een onderstam van een andere plant. Mijn vader plaatste het oog op de onderstam en ik bond dan een elastiekje om oog en stam zodat het oog goed vast op de stam werd gehouden en er geen regenwater tussen zou kunnen komen.Terwijl we dan zo aan het oculeren waren stond de transistorradio op de Tour de France afgestemd. Dat was zo'n radio:Op 19-11-2025 om 09:17 zei Ben:Dit zijn een zestal opnamen uit het privé archief van wijlen Harmen Siezen.Het zijn verslagen van en terugblikken op de volgende etappes in de Tour de France in 1964:Tour de France 27 Juni 1964 - 6de etappeTour de France 28 Juni 1964 - 7de etappeTour de France 2 Juli 1964 - 11de etappeTour de France 3 Juli 1964 - 12de etappeTour de France 8 Juli 1964 - 16de etappeTour de France 12 Juli 1964 - 20ste etappeDe verslaggever in de meeste reportages is Leo Pagano. In één van de reportages zit ook een stuk Belgische verslaggeving.Tour de France verslag 1964 - Etappe 6,7,11,12,16,20 Leo Pagano en anderenAlle details van deze en andere etappes van Tour de France 1964 kun je hier vinden : https://dewielersite.com/tour/ritfiche.php?ritid=127933De kans is groot dat ik dit zelf allemaal live gehoord heb in die zomer van 1964. En dat terwijl ik achter mijn vader aan kroop in onze bomenkwekerij. De zomer was de tijd voor het oculeren, ook wel schildenten genoemd. Dat is een methode voor het vermeerderen van planten waarbij een enkel "oog" (knop) van een gewenste plant wordt ingeënt op een onderstam van een andere plant. Mijn vader plaatste het oog op de onderstam en ik bond dan een elastiekje om oog en stam zodat het oog goed vast op de stam werd gehouden en er geen regenwater tussen zou kunnen komen.Terwijl we dan zo aan het oculeren waren stond de transistorradio op de Tour de France afgestemd. Dat was zo'n radio:Ik heb een beetje gelijkaardig toestel van het merk Sierra..
Geplaatst 6 uur geleden6 u. Ik vind dit nu al een heerlijk topic. Niet omdat het mijn gading is (verzamelen is ook durven cureren wat je wél en wat je níet wil verzamelen), maar omdat de verhalen en herinneringen eromheen het zo mooi rond maken. Plus ik vind het goed om te zien dat het privéarchief van Siezen na zijn heengaan zo netjes wordt behandeld. 😊
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.