Geplaatst 2 uur geleden2 u. Ik las dat de communicatie tussen de Artemis II en de aarde via radiosignalen maar ook via laser gaat. Dat laatste lijkt me toch wel bijzonder omdat een laserstraal een best wel kleine diameter heeft. Wie van de radio experts weet of laser inderdaad voor communicatie doeleinden gebruikt wordt?Ik geniet wel van de prachtige foto's, die uit de Artemis II komen. Deze is met dezelfde fotocamera gemaakt als ik ook heb (de Nikon Z9). Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Copyright : NASA JohnsonHier staan nog meer foto's : Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren
Geplaatst 2 uur geleden2 u. En ze hebben ook nog een paar iPhones bij zich las ik op de NASA website.
Geplaatst 2 uur geleden2 u. Zendamateurs maken ook gebruik van laser als transport middel voor spraak.Dat gaat erg goed mits je maar punt tot punt zicht hebt.Theo
Geplaatst 1 uur geleden1 u. Auteur 20 minuten geleden zei Juul:En ze hebben ook nog een paar iPhones bij zich las ik op de NASA website.Ja, sommige foto's (in de cabine) zijn gemaakt met een Iphone 17 Pro. Voor iedere foto op Flickr (link zie hierboven) kun je zien met welke camera, lens, instellingen, die gemaakt is.17 minuten geleden zei Theo PE1OPQ:Zendamateurs maken ook gebruik van laser als transport middel voor spraak.Dat gaat erg goed mits je maar punt tot punt zicht hebt.TheoDank je, Theo. Dat wist ik niet. Lijkt me best wel een uitdaging over een afstand van bijna 400.000 kilometer.
Geplaatst 1 uur geleden1 u. De grap is, als het een punt tot punt is, en er is geen demping in de ruimte?Dan kom je met een paar watt en een sterke bundel echt ver.Theo
Geplaatst 1 uur geleden1 u. Auteur Ja, inderdaad. En omdat het punt tot punt is kan 't ook niet "afgeluisterd" worden.
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.