Geplaatst 1 uur geleden1 u. Al eerder heb ik verschillende mooie opnamen van Nico Verbeek hier op het forum gedeeld. Nico is als gast DJ bij Veronica te horen geweest maar óók bij de KRO op Hilversum II in het programma 6-7-6-8 (Pocketradio voor tieners) in de D.J.-club, vandaag precies 58 jaar geleden tussen 17:30 en 18:00. Dat was toen op een zaterdag. De dag ervoor, 21 juni 1968, was Nico naar de AVRO studio in Hilversum gereisd, waar het programma opgenomen werd. De technicus, die het programma opnam, zou daarna op vakantie gaan en dat beïnvloede zijn stemming een beetje 😉, zo vertelde Nico me. Nico heeft het programma op zaterdag van de radio opgenomen. Helaas is die band verloren gegaan maar heeft Nico er nog op tijd een kopie van kunnen maken (op 38 cm/s), waarbij hij de muziek er grotendeels uitgeknipt heeft. Afgelopen zaterdag, tijdens de NVHR beurs in Driebergen-Rijssenburg, heeft Nico me een CD kopie gegeven van wat nog resteert van dat programma en dat heb ik inmiddels gerestaureerd.Het zou zo weer op de radio kunnen : Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Mede met dank aan Maarten Fransen, die de vermelding van dit programma terug heeft kunnen vinden in de KRO gids en waardoor we weten op welke datum dit programma is uitgezonden.
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.