Geplaatst 45 minuten geleden45 min. Elk jaar rond deze tijd luister ik weer 's naar de laatste Top 50, die via RNI is uitgezonden in 1974. Ik geniet dan weer van de muziek en vooral de professionele presentatie van Ferry Maat. Die Top 50 vind ik steeds weer een genot om naar te luisteren. Ik heb er zelfs wel 's videocompilaties van gemaakt met beelden van Ferry, de Mebo, studio, videoclips van de Top 50 noteringen en video's van jingles en commercials. Maar dit is een radioforum, dus daar hebben we 't dan verder niet over.Ik heb een aantal FM en middengolf opnamen van die middag, die tussen 12:00 en 16:02 zijn uitgezonden, en ben daarmee aan de slag gegaan. Alle muziek heb ik vervangen, als het beschikbaar was door een stereo versie. Ook commercials of jingles, als ik die in stereo had, zijn vervangen. De playlist en de timing van alles is precies, zoals het toen uitgezonden is. Ook het gesproken woord is afkomstig van de originele opnamen, soms van de middengolf, soms van FM. Omdat de 24-ste met rasse schreden nadert en je dit misschien wel op die datum zou willen (her)beluisteren hierbij de gereconstrueerde complete RNI Top 50 en Prijsbewust, inclusief nieuwsbulletins, van 24 Augustus 1974. Deze inhoud is verborgen. Meld je aan of registreer om deze te bekijken. Aanmelden of Registreren Ik hoop dat je er net zoveel plezier aan beleefd als ik.Dit is het gedrukte exemplaar van deze Top 50: Deze inhoud is verborgen. Meld je aan of registreer om deze te bekijken. Aanmelden of Registreren
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.