Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Tony Currie (5 December 1951 – 26 September 2026) tijdens de RNI RSL op 17 Juni 2001

Featured Replies

Geplaatst

Op de website van Mary en Chris Payne las ik dat Tony Currie op 26 September is overleden. Begin deze eeuw heb ik Tony een aantal keren ontmoet tijdens de Radio London en RNI RSL's. Ik keek en luisterde altijd met veel bewondering naar zijn programma's. Deze video opname maakte ik van Tony in de ochtend van 17 Juni 2001 op de LV18/MEBO III.

Deze inhoud is verborgen. Meld je aan of registreer om deze te bekijken.

Dat Tony moge rusten in vrede.

Geplaatst

Tony Currie was de man achter Radio 6 International from Scotland (een of ander eiland waarvan ik de naam niet heb onthouden)

Hij was Europa wijd te horen op 1467 kHz AM via Roumoules / Monaco, 1000 kW!, zaterdag nacht van middernacht tot 01.00 uur EST - 22 - 23 UTC. Radio 6 International was ook op zondagnacht te horen, zelfde tijd.

Hier iets lastiger te ontvangen rond Utrecht omdat ik zelf ook op die frequentie uitzendt, sorry.

Op de zender was hij soms afwezig vanwege zijn ziekte, helaas is hij toch vrij snel overleden.

Gisteravond hoorde ik het signaal niet en vroeg me af wat er aan de hand is.

Ik heb Tony zelf horen zeggen dat hij die sterke (dure) middengolfuitzending uit eigen zak betaalde.

Straks maar weer eens proberen.

Weer een echte radio icoon weg.

bewerkt door ruudam

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Antwoord op deze discussie...

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.