Spring naar bijdragen

Nederland

  • artikelen
    4908
  • opmerkingen
    1026
  • weergaven
    618305

Auteurs van dit blog

‘Q is good for you’ wordt ‘You make us Q’


de redactie

346 weergaven

Vanmorgen maakte Q-music Nederland bekend dat de radiozender per 31 augustus een nieuw logo en een nieuwe baseline ‘You make us Q’ introduceert. Met de baseline ‘You make us Q’ benadrukt Q-music de belangrijke rol die de luisteraars hebben en maakt zich daarmee klaar voor de toekomst.

 

Deze maand viert Q-music haar 10-jarig bestaan met de campagne ’10 jaar Q, THX TO YOU’. Dit is voor de zender het moment om terug te blikken op tien bijzondere jaren, maar tegelijkertijd ook om een blik op de toekomst te werpen. Robert Bernink, algemeen directeur Q-music legt uit: “Sinds onze oprichting in 2005 is er een hoop veranderd. Niet alleen de manier van radio maken is veranderd, maar ook de manier waarop onze luisteraars in het leven staan. Onze luisteraars hebben de afgelopen jaren, zowel on-air als online, een steeds centralere rol gekregen. Dat is niet onopgemerkt gebleven, we maken een enorme groei door in marktaandeel, die wij graag willen continueren. Met deze veranderingen ijken we ook ons Q-gedachtengoed aan de tijdgeest van het nu én straks. Het is daarom niet meer dan logisch om deze stap te nemen. We maken ons product samen met onze luisteraars en dat mag gehoord worden”.

 

De transitie naar de nieuwe baseline zal voor luisteraars merkbaar worden in een geheel vernieuwde (audio)vormgeving en in communicatie-uitingen, met een zichtbare nieuwe, speelse look-and-feel. Op de radio zal Q-music vooral aandacht blijven geven aan popmuziek. Daarnaast draait het bij Q-music om plezier, beleving en acties die relevantie bieden voor de luisteraar. “Waar een radio-dj vroeger zijn eigen content bepaalde, is het nu essentieel om als dj midden in de samenleving te staan en te voelen wat er leeft onder onze luisteraars. Dat inzicht maakt onze programma’s relevant en persoonlijk”, vertelt programmadirecteur Iwan Reuvekamp.

 

De introductie van het nieuwe logo en de nieuwe baseline betekent overigens niet dat Q-music afscheid neemt van haar missie om dagelijks energie, plezier en een goed gevoel te brengen in het leven van de luisteraar. De Q-dj’s zullen meer dan ooit met hun luisteraars op zoek gaan om dat juiste gevoel en die positieve kijk op het leven over te brengen.

 

Website: q-music.nl


Bekijk het hele artikel

0 Opmerkingen


Aanbevolen antwoorden

Er zijn geen opmerkingen.

Gast
Een opmerking toevoegen...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.