Spring naar bijdragen

Nederland

  • artikelen
    4907
  • opmerkingen
    1026
  • weergaven
    617391

Auteurs van dit blog

Unox Knaks beste radiocommercial van zomer 2015


de redactie

337 weergaven

De radiocommercial ‘eten in de tent’ van Unox Knaks is door de consument gekozen als beste van de maanden juli en augustus. Hiermee is deze radiocommercial de tweede genomineerde voor de publieksprijs van de RAB Radio Advertising Awards. In juni volgend jaar wordt de winnaar bekendgemaakt.

 

De radiocommercial begint met een situatieschets: een kind wil graag tijdens het eten doorspelen en in de tent eten ‘dat eigenlijk een restaurantje is’. Met Unox Knaks kan dat en zo claimt Unox het lekker en gemakkelijk eten op een mooie zomerdag. Een heldere en duidelijke radiocommercial met het herkenbare Unox soundlogo. Een overtuigende winnaar met vooral in de doelgroep vrouwen 30-49 jaar goede scores. Hiermee raakt Unox Knaks de juiste snaar.

 

Enkele quotes van de respondenten:

  • Door de vaste jingle van Unox weet je direct dat het om Unox gaat.
  • Het spreekt me aan omdat het een alledaagse herkenbare situatie is, normaal.
  • Ik vind het een heel slim meisje…
  • Unox reclame geeft het gevoel van gezelligheid, huiselijkheid. Je krijgt er een tevreden gevoel van en het idee om zelf ook maar een blik of pak open te trekken.

 

Liedewij Hentenaar, directeur RAB: “We weten uit onderzoek dat een herkenbaar soundlogo veel extra doet voor de effectiviteit van de radiocommercial, de gewenste emotie wordt dan direct uit het brein opgeroepen, zo blijkt ook uit de respons van de luisteraars.“

 

De radiocommercial is onderdeel van een grotere Unilever (zomer)radiocampagne met acties op de winkelvloer. Vooral het Unox merk gaat in op het lang genieten van mooie dagen met toch de mogelijkheid om verantwoord te eten. De radiocommercial is ontwikkeld door reclamebureau TBWA\NEBOKO. Voor het beluisteren van de radiocommercial en voor meer informatie kun je terecht op de website www.rab.fm.

 

Onderzoeksverantwoording
De totale steekproef (n=624) is representatief voor de Nederlander van 13 tot 64 jaar, op basis van leeftijd en geslacht. De datacollectie heeft plaatsgevonden van 11 september t/m 15 september 2015. Onafhankelijk marktonderzoeksbureau Ruigrok NetPanel voert in opdracht van RAB dit panelonderzoek naar de beste radiocommercial uit.

 

Het RAB (Radio Advies Bureau) is de marketingorganisatie van alle landelijke en regionale, publieke en commerciële radiostations en staat voor het vermarkten van radiokennis en inspiratie van nu en van morgen voor de adverteerder en haar adviseurs. RAB is één van de opdrachtgevers van het Nationaal Luister Onderzoek (NLO) en biedt ondersteuning aan adverteerders, reclame- en mediabureaus om effectieve en creatieve radioreclame te maken.


0 Opmerkingen


Aanbevolen antwoorden

Er zijn geen opmerkingen.

Gast
Een opmerking toevoegen...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.