Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Radiocijfers: luisteraars blijven VRT-aanbod appreciëren

(0 recensies)

Vandaag heeft het CIM nieuwe luistercijfers voor het Vlaamse radiolandschap bekendgemaakt voor de periode van 29 maart tot en met 27 juni 2014. Bijna 3 miljoen Vlamingen luisterden in in die periode dagelijks naar een van de vijf netten van de openbare omroep.

 

VRT-radiomanager Els Van de Sijpe is blij met de jongste CIM-cijfers: “We hebben met onze radionetten tijdens de periode waarin onder andere de verkiezingen vielen een gedifferentieerd aanbod op maat gemaakt voor jong en oud. Het is dan ook leuk om vast te stellen dat zoveel Vlamingen in die periode op ons afgestemd hebben. En ook de geslaagde derde editie van “Marathonradio”, waarbij jongeren zich samen met hun favoriete radiozender door de blokperiode worstelen, is me enorm bijgebleven.

 

Radio 1 heeft een marktaandeel van 7,7%. De informatiezender van de openbare omroep blijft stabiel tegenover de vorige CIM-meting en stijgt met 1,3% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

 

Radio 1-nethoofd Filip Pletinckx: “Met een nieuwe formule als het Kiescafé in het centrum van Brussel, waar ons publiek live bij betrokken werd, hebben we onze rol als informatiezender ten volle gespeeld. We blijven hard verderwerken en ik kijk alvast uit naar 1 september. Dan komen we opnieuw naar buiten. De ochtend, met een nieuw presentatieduo, en Hautekiet zetten dan het schooljaar in met een themaweek rond onderwijs in Vlaanderen.”
Ook de jongste luisteraars blijven fan van Studio Brussel (13,1%) en MNM (9,3%). Tijdens de jongste verkiezingen was MNM na Eén zelfs het belangrijkste VRT-merk voor jongeren om informatie te krijgen in aanloop naar de verkiezingen van 25 mei.

 

Radio 2 blijft met 30,3% marktaandeel de grootste radiofamilie van Vlaanderen. Cultuurzender Klara (2,0%) blijft stabiel ten opzichte van vorig jaar.


0 Opmerkingen

Aanbevolen antwoorden

Er zijn geen opmerkingen.

Doe mee aan het gesprek

Je plaatst een bericht als gast. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Een opmerking toevoegen...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.