Spring naar bijdragen

Nederland

  • artikelen
    4908
  • opmerkingen
    1026
  • weergaven
    618507

Auteurs van dit blog

Radio 1 valt in de prijzen op CCB Awards


de redactie

383 weergaven

Op vrijdag 5 juni werden in het Casino van Knokke de CCB Awards uitgereikt. De CCB awards belonen de creatiefste en innovatiefste reclamecampagnes en worden beschouwd als de belangrijkste reclameprijzen van het land. De campagnes worden door een professionele jury beoordeeld. De VRT heeft het dit jaar goed gedaan en won twee awards voor Radio 1; goud in de categorie ‘Interactive’ en brons in de categorie ‘Media’.

 

Bij de start van het schooljaar zette Radio 1 de discussie over ons onderwijs in gang met de actie “Radio 1 gaat naar school”. De actieweek werd aangekondigd op basis van een experiment waarbij leerlingen maar ook ouders gevraagd werden om een experiment uit te voeren. Het experiment ging onmiddellijk viraal. Het werd meer dan 250.000 keer gedeeld en bereikte meer dan 45 miljoen impressies. Zelfs Ashton Kutcher deelde het met zijn 17 miljoen fans op facebook.

 

“Dit is het resultaat van de bijzondere samenwerking met het reclamebureau Mortierbrigade, het productiehuis CAVIAR en Filip Pletinckx (netmanager van Radio 1) en zijn team. Deze samenwerking heeft bijgedragen aan de creativiteit van deze campagne. Er wordt elke dag hard gewerkt aan campagnes die onze kijkers, luisteraars én surfers kunnen waarderen. Deze CCB Awards zijn dan ook nog eens een mooie bevestiging vanuit de reclamesector zelf. We zijn uiteraard erg blij met deze prijzen” – Els Lagrou, manager VRT Marketing.

 

Sinds de start van de CCB Awards in 2003 won VRT reeds 86 awards (+ die van vanavond!) waaronder 4 x Grand Prix, 16 x Goud, 29 x Zilver, 30 x Brons, 4 x Advertisers Award. Studio Brussel kaapte 45 awards weg, achttien awards gingen naar Klara en respectievelijk negen naar Radio 1 en acht naar Canvas.

 

Enkele van de meest memorabele campagnes waren Klara’s spots voor The Original Soundtrack, Studio Brussel met de vele Music For Life-campagnes, de Eternal Moonwalk en spots met o.a. ’t Hof van Commerce en dEUS.

 

Ook Radio 1 viel op met onder meer campagnes voor Peeters & Pichal (Made in Misery) en Bonjour Micro.

 

 

 

Webiste: www.radio1.be


0 Opmerkingen


Aanbevolen antwoorden

Er zijn geen opmerkingen.

Gast
Een opmerking toevoegen...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.